بشار اسد طرح ملی اصلاحات اداری را کلید زد

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز سه شنبه طرح ملی اصلاحات اداری را کلید زد.

اسد در جلسه کابینه در مقر دولت در منطقه کفر سوسه شهر دمشق (پایتخت) که ریاست آن را بر عهده داشت، گفت: این طرح به چند محور بستگی دارد که نخستین آنها ایجاد سازوکاری واحد و همگون برای تمامی وزارتخانه‌ها است.

این طرح همچنین شامل نظارت بر عملکرد اداری نیز خواهد شد که زیرساختی الکترونیکی دارد و یکی از وظایف آن پیگیری و ارزیابی چگونگی اجرای اصول تعیین شده است.

بخش دیگر طرح ملی اصلاحات اداری، مرکز خدمات منابع انسانی است که وظیفه دارد نقشه ای را با جزئیات و دقیق در اختیار منابع انسانی قرار دهد و آنها را از طریق طبقه بندی شغلی به یکدیگر مرتبط سازد. این امر سبب می شود سیاست استخدامی دولت شفاف و علمی باشد و پست های شغلی خالی توسط افرادی با مهارت و با صلاحیت پر شوند.

بشار اسد افزود: در چارچوب این طرح وب سایتی ایجاد خواهد شد تا با شهروندان در ارتباط باشد و پیشنهادات، شکایات یا ارزیابی های آنها را دریافت کند. این اقدام اجازه خواهد داد که فرآیندی جامع وجود داشته باشد و همه افراد بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهور سوریه گفت: پدیده های زیانباری در طول سال های گذشته به طور مستقیم سبب پایمالی حقوق شهروندان شده که قابل قبول و درخور کشور نیستند و از وزارتخانه های سوریه خواست برای مقابله با آنها اقدامات لازم را صورت دهند.