گرفتار شدن تروریست‌های داعش در فیلیپین

ارتش فیلیپین در  پنجمین هفته متوالی از نبرد سنگین با تروریست‌های مستقر در جنوب این کشور، موفق شدند آنها را در گوشه‌ای از شهر ماراوی گیر انداخته و اجازه گسترش فعالیت‌ را به آنها ندهند.

باوجود اینکه ارتش در مهار تروریست‌های وابسته به داعش در شهر ماراوی به موفقیت‌های چشمگیری رسیده است؛ دولت مرکزی همچنان نگران نفوذ آنها در این کشور آسیایی است. با توجه به حضور تروریست‌ها در ماراوی، کشورهای اندونزی، مالزی نیز برای سرکوب و کنترل فعالیت‌های آنها با فیلیپین همکاری می کنند. قرار است وزرای خارجه هر سه کشور امروز در مانیل گردهم آیند تا درباره تهدیدات تروریستی در منطقه و چگونگی مقابله با آن مذاکره کنند.

مالزی نگران است آن دسته از تروریست‌های شهر ماراوی که به دلیل یورش ارتش از شهر فراری شده‌اند، به سمت کشور آنها آمده و امنیت مالزی را نیز مورد تهدید قرار دهند. فهرستی از افراد تحت تعقیب در میان تروریست‌های ماراوی تهیه شده که نام دو سرکرده اصلی آنها نیز در فهرست به چشم می‌خورد.

سخنگوی ارتش فیلیپین اعلام کرد فقط حدود 100 تروریست در ماراوی باقی مانده‌اند که در منطقه‌ای به وسعت یک کیلومتر مربع از سوی نیروهای ارتش تحت محاصره هستند. نیروهای امنیتی در حال مسدود کردن راه‌های فرار بوده و تروریست‌های داعش چاره‌ای جز تسلیم شدن ندارند.