لیبرمن خواستار توافق منطقه‌ای با سعودی‌ها شد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش  داد: آویگدور لیبرمن ، وزیر جنگ اسرائیل در سخنرانی خود در هفدهمین کنفرانس امنیتی هرتزلیا، خواستار توافق کامل منطقه ای با عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) شد. 
 
لیبرمن افزود: هیچ آواره فلسطینی به اسرائیل باز نخواهد گشت. دستیابی به راه حل سیاسی با فلسطینی ها پیش از رسیدن به توافق منطقه ای بی معنی است.
 
 آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل در سخنرانی خود در هفدهمین کنفرانس امنیتی هرتزلیا، گفت: چرا نباید توافق منطقه ای و روابط کامل دیپلماتیک با کشورهای عربی وجود داشته باشد؟ نبود قاطعیت و پیروزی در جنگ، باعث به تاخیر افتادن روابط با کشورهای عربی دستکم در یک دهه گذشته شده است. زمانی که از لبنان خارج شدیم، تهدید کردیم اگر یک گلوله شلیک شود، همه لبنان را ویران خواهیم کرد، اما چنین چیزی رخ نداد. 
 
لیبرمن مدعی شد: قصد عملیات نظامی در تابستان یا پاییز در شمال یا جنوب را نداریم و هدف ما جلوگیری از بروز جنگ است. حزب الله از اوضاع در سوریه برای باز کردن جبهه جدیدی ضد اسرائیل در جنوب سوریه استفاده می کند. حزب الله از اوضاع سوریه برای قاچاق تسلیحات پیشرفته از سوریه به لبنان استفاده می کند.