اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد

 رهبران اتحادیه اروپا، عصر پنج‌شنبه در آغاز نشست دو روزه خود در مقر این اتحادیه در بروکسل، پایتخت بلژیک، تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه را برای 6 ماه دیگر تمدید کردند.

«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپایی در صفحه کاربری خود در «توییتر» نوشت: «ما، اتحادیه اروپا، توافق کردیم تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به سبب عدم اجرای معاهده مینسک، تمدید شود.»

پیش از این، تاسک اعلام کرده بود که تحریم‌هایی، که اجرای آن 31 ژوئیه به پایان می‌رسد، به مدت 6 ماه دیگر تمدید خواهد شد. همزمان یک منبع در اتحادیه اروپا اعلام کرد که «تصمیم نهایی تا پایان ماه ژوئن اتخاذ خواهد شد».

یک مقام ارشد در اتحادیه اروپا نیز متذکر شده بود که تصمیم این اتحادیه به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه، به درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اتخاذ می‌شود.

نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا، که نخستین نشست این رهبران پس از آغاز مذاکرات خروج بریتانیا از این اتحادیه محسوب می‌شود و انتظار می‌رود این موضوع از مهم‌ترین محورهای گفت‌و‌گوهای این نشست باشد. همکاری‌های دفاعی و مقابله با تروریسم و بحران پناهجویان از دیگر موادری است که قرار است رهبران اروپایی درباره آنها مذاکره کنند.