واکنش «محمود عباس» به درخواست داماد ترامپ
 منابع فلسطینی می‌گویند دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس جمهور آمریکا به خوبی پیش نرفته و بعد از پایان، عباس با حالت عصبانی جلسه را ترک کرد.

بر اساس گفته‌های منابع حاضر در این جلسه، کوشنر که خواسته‌های کاخ سفید مبنی بر لزوم قطع شدن حمایت‌های مالی تشکیلات خودگردان از زندانیان فلسطینی و خانواده‌های آنها را به عباس منتقل کرده بود، باعث ناراحتی و غضب «ابومازن» شد.

به نوشته وبگاه موسوم به «تایمز اسرائیل» عباس و مشاورانش معتقدند آمریکا با این مسئله، از رژیم صهیونیستی جانبداری کرده و درخواست کوشنر را نپذیرفتند.

این اولین تجربه مذاکرات خارجی کوشنر در فلسطین اشغالی است که درپی دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صیهونیستی و محمود عباس انجام شد.

یک منبع فلسطینی به نشریه «یدیعوت آحرونوت» گفت: «هیئت آمریکایی موضع اسرائیل درباره پرداخت حقوق به زندانیان را پذیرفته و آن را ابزار تشویق کننده خشونت می‌نامد و می‌خواهد متوقف شود.»

«جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه و جارد کوشنر از هفته قبل برای بررسی ابعاد توافق صلح میان فلسطین و رژیم صیهونیستی وارد اراضی اشغالی شده‌اند.