کلینتون: جمهوری‌خواهان «حزب مرگ»  هستند

 «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا روز گذشته در حساب توییتر خود از جمهوری خواهان به شدت انتقاد کرد و نوشت: اگر جمهوری خواهان طرح جایگزین برنامه درمانی اوباما موسوم به «اوباماکر» را تصویب کنند، حزب مرگ هستند.

 

هیلاری کلینتون پیش از این هم در حساب توییتر خود از حامیانش درخواست کرده بود که به طرح برنامه درمانی جدید ترامپ که قرار است جایگزین اوباماکر شود اعتراض کنند.

 

باراک اوباما هم در روز پنجشنبه در صفحه فیسبوک خود از این اقدام جمهوری خواهان برای جایگزین کردن طرح بیمه درمانی خود انتقاد کرد و نوشت: طرح جایگزین سنا که امروز مشخص شد، یک طرح درمانی نیست. این یک نوع انتقال ثروت از خانواده های فقیر و متوسط آمریکا به افراد ثروتمند است.

جمهوری خواهان سنا در روز پنجشنبه طرح بیمه درمانی جایگزین اوباماکر را ارائه کردند. در طرح بیمه درمانی جایگزین، کاهش بودجه مدیکید (برنامه بهداشتی آمریکا برای خانواده ها و افراد کم درآمد) و کاهش بودجه سازمان تنظیم خانواده (سازمانی که خدمات سلامت تولید مثل و بهداشت مادر و کودک را فراهم می کند) اعمال می شود.

برنامه درمانی اوباما موسوم به «اوباماکر» که باراک اوباما در سال 2010 رسما آن را تصویب کرد، یکی از اصلی ترین دستاوردهای دوره ریاست جمهوری اوباما محسوب می شود. هدف باراک اوباما این بود که میلیونها شهروند آمریکایی فاقد بیمه درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند. منتقدان معتقدند دونالد ترامپ با جایگزین کردن طرح خود با بیمه درمانی اوباماکر، میلیونها آمریکایی را از پوشش درمانی محروم خواهد کرد.