کین: طالبان در دولت لیبی حضور دارد!

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه گاردين، هرمان كين، نماينده جمهوري خواه آمريكا در اظهاراتي در شهر اورلاندوي ايالت فلوريدا در حالي كه قصد داشت به توضيح موضع چند روز پيش خود در خصوص اينكه آيا از سياست خارجي دولت باراك اوباما درخصوص ليبي حمايت ميكند يا خير، دچار اين اشتباه فاحش شد.

وی قصد داشت با سئوال و جواب‌هایی از خبرنگاران، آنها را مقصر ابهامات ایجاد شده درخصوص موضعش در این باره بداند. با وجود آنکه اظهارنظرهای روز دوشنبه هرمان کین وانتقادات سازمان نیافته و غیر منسجم او از سیاست خارجی اوباما درخصوص لیبی از عدم آمادگی او برای انتخاب به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، جمهوری خواهان حکایت داشت اما روز جمعه اظهارات کین بیشتر این موضوع را ثابت کرد.

وی از خبرنگاران در شهر اورلاندو پرسید: آیا من با طرفداری از مخالفان موافقم؟ آیا من موافقم با این که بگوییم قذافی باید برود؟ آیا من موافق این هستم که لیبیایی‌ها اکنون کشوری داشته باشند که طالبان و القاعده قرار است بخشی از دولت آن باشند؟!

هرمان کین افزود: آیا من موافق هستم با اینکه نمی‌دانم دولت به چه سمتی حرکت می‌کرده است؟! او کدام بخش از این سوال‌ها را از من پرسید؟ من سعی داشتم او را وارد جزئیات کنم و او کلی سوال می‌پرسید!

اين اظهارات هرمان كين در حالي بيان شد كه طالبان كيلومترها دورتر از ليبي و در افغانستان حضور دارد و در حال جنگ با آمريكا و نيروهاي غربي است.