حکم دادگاه عالی آمریکا در مورد حقوق مذهبی

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این پرونده، محدودیت هایی در زمینه تامین بودجه کلیساها و دیگر نهادهای مذهبی را در بر می گیرد. 

قرار است 9 قاضی در مورد شش پرونده مذهبی در آمریکا حکم صادر کنند، اما این حکم شامل تصمیم آنها در مورد احتمال پذیرفتن تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای از سرگیری ماجرای جلوگیری از سفر مسافران شش کشور عمدتا مسلمان به ایالات متحده نمی شود. 

برجسته ترین پرونده های مرتبط با مهاجرت در آمریکا که قرار است فردا (دوشنبه) در موردشان حکم صادر شود، به مناقشه ای درخصوص مجاز بودن ارائه درخواست آزادی از سوی برخی مهاجران بازداشتی در این کشور ارتباط دارد. 

این مهاجران از سوی دولت آمریکا به مدت بیش از شش ماه بازداشت شده اند و روند اخراجشان از آمریکا گشوده شده است.

دادگاه عالی آمریکا همچنین قرار است در مورد پرونده ای تصمیم گیری کند که در مورد اقدامات جنایتکارانه ای که مهاجران قانونی ممکن است به خاطرش از آمریکا اخراج شوند، شفاف سازی می کند.

قضات دادگاه عالی آمریکا در حالی که قصد دارند قبل از تعطیلات تابستانی وظایف خود را به اتمام رسانند، باید در مورد پرونده ضد مهاجرتی آمریکا نیز تصمیم گیری کنند.

چند دادگاه بدوی در آمریکا با صدور احکامی، مانع از اجرای فرمان ضد مهاجرتی ترامپ شده اند.

حال دولت ترامپ با قید فوریت درخواست ارائه داده و در قالب آن خواستار به اجرا درآمدن حکم ممنوعیت سفر اتباع شش کشور عمدتا مسلمان به آمریکا شده است.

فرمان اجرایی ترامپ، ممنوعیت 90 روزه ای را بر مسافرانی از ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن و ممنوعیت 120 روزه ای را بر تمامی مهاجران در زمینه سفر به آمریکا اعمال می کند. 

ترامپ مدعی است که این فرمان برای جلوگیری از راهیابی تروریسم به آمریکا، لازم الاجراست.