هزاران معترض کره جنوبی: موشک تاد خیر، ترامپ خیر

هزاران معترض کره جنوبی روز شنبه در نزدیک سفارت آمریکا در سئوال، پایتخت این کشور تظاهرات کردند و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را متهم به فشار بر کشورشان برای استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» نمودند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» این اعتراض در حالی صورت گرفت که «مون جائه» رئیس جمهور جدید این کشور قرار است هفته آینده برای برگزاری نخستین نشست با ترامپ عازم واشنگتن شود.

دراین تظاهرات چهار هزار نفر حاضر بودند که بزرگترین تظاهرات بعد از توافق آمریکا و کره جنوبی در استقرار سامانه دفاع موشکی تاد بوده است.

این منبع خبری نوشت که معترضان در این تظاهرات تابلوهایی مبنی بر این در دست داشتند: ترامپ، فشار بر کره جنوبی برای استقرار تاد را متوقف کن، تاد خیر و ترامپ خیر.

 

این در حالی است که چین نیز با استقرار این سامانه مخالفت کرده زیرا می پندارد شاید از آن علیه توان اتمی این کشور استفاده شود.

نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی نیز گفته‌اند که  توافق اولیه واشنگتن و سئول برای استقرار سامانه دفاع ضدموشکی تاد در شبه جزیره کره وجود داشته است.

سخنگوی نیروهای آمریکایی حاضر در کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری «یونهاپ» گفت، اتحاد واشنگتن-سئول تصمیم به انتقال و استقرار سامانه دفاع ضدموشک تاد به شبه جزیره کره گرفته بود ولی فرآیند آن را زود آغاز کرد.

آمریکایی‌ها مدعی شدند دلیل استقرار زودتر از برنامه تاد در شبه جزیره کره بالا بردن توان دفاع موشکی سئول در تقابل با موشک‌های کره شمالی است.