نابودی داعش در عراق نزدیک است

«یان کوبیچ» فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق اعلام کرد که با آزادی اغلب مناطق شهر موصل، به زودی داعش در عراق نابود می‌شود.

به نوشته «اسکای نیوز»، وی که ریاست هیأت سازمان  ملل در عراق موسوم به «یونامی» را برعهده دارد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای عراقی در حال تعقیب عناصر داعش در آخرین مناطق باقی‌مانده در شهر موصلند اما هنوز نگرانی درباره شهروندانی که همچنان به دلیل درگیری‌ها در محاصره‌اند یا از سوی داعش به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته شده‌اند، وجود دارد.

نیروهای عراقی اعلام می‌کنند که تنها یک درصد از شهر قدیمی موصل در دست نیروهای تکفیری است. ارتش عراق با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور، از محورهای مختلف به سوی شهر قدیمی موصل در چارچوب عملیات «ما آمدیم نینوا»، در حال پیشروی است. تنها بخش‌هایی از «الخزرج»، «المشاهد»، «جرجیس نبی»، «السرج خانة»، «راس الخور» و «باب الطوب» هنوز از دست تکفیری‌های داعش آزاد نشده‌اند.

عناصر داعش که هیچ گزینه‌ای جز جنگ تا مرگ در موصل قدیم برای خود نمی‌بینند، با تمام توان در حال نبردند و از کلیه مواد منفجره، خمپاره‌ها، انتحاری‌ها و تک‌تیراندازهای خود برای مقابله با نیروهای عراقی استفاده می‌کنند و گفته‌می شود که بیش از صدهزار شهروند عراقی را به عنوان سپر انسانی در داخل این شهر به گروگان گرفته‌اند.