به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه العربيه، صفيه، دختر ۲۲ ساله ليبيايي در يك گفتوگوي مطبوعاتي، در حالي كه به شدت ميگريست جزئيات اسارت ۵ ساله خود توسط معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي و اقدامات غير اخلاقي وي را فاش كرد.

وی با اشاره به خاطرات دردناک خود گفت: ۱۵ ساله بودم که همراه خانواده‌ام به شهر سرت نقل مکان کردیم؛ من برای تقدیم دسته گل به مناسبت ورود قذافی به موسسه آموزشی که در آن درس می‌خواندم، برگزیده شدم، زمانی که دسته گل را به قذافی دادم او به من لبخند زد و موهایم را نوازش کرد و به محافظانش گفت: ‌ این را برای خود می خواهم. پس از چند روز سه تن از زنان محافظ قذافی به مادرم اطلاع دادند که قذافی تمایل دارد با من دیدار کند و برایم هدیه‌ای خریده است لذا همراه این سه زن که سلما، مبروکه و فائزه نام داشتند به صحرای لیبی که خیمه قذافی در آن برپا بود رفتم. دیکتاتور وقتی مرا دید به من گفت که تا پایان عمر معشوقه او خواهم بود.

این دختر لیبیایی ادامه داد: قذافی زندگی مرا نابود کرد او ۵ سال مرا اسیر هوس‌رانی‌های خود ساخت. زمانی که در سردخانه مصراته جسدش را دیدم، آرزو داشتم که فریاد بزنم و از او سوال کنم که چرا با من چنین کرد و چرا مرا از خانواده‌ام دزدید؟

صفيه در سال ۲۰۰۹ با كمك يكي از دوستانش در حالي كه خود را به شكل يك پيرزن درآورده بود، از كاخ قذافي گريخته و به طور محرمانه به فرانسه ميرود و پس از انقلاب به كشورش بازگشته است.