بشار اسد: حمله به سوریه زلزله‌ایجاد میکند

به گزارش فارس، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتوگو با روزنامه ساندی تایمز تاکید کرد که مقابله با شورشیان در سوریه را ادامه خواهد داد، او گفت که درگیری ها ادامه خواهد داشت و فشار برای تسلیم کردن سوریه نیز ادامه خواهد داشت، اما سوریه تسلیم نخواهد شد.

وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که هر اقدام نظامی که علیه سوریه انجام شود، زلزله ای در خاورمیانه ایجاد خواهد کرد، آنها[غربی ها] اگر واقع گرا، منطقی و عاقل باشند، باید این کار را نکنند، چرا که نتایج این حمله بسیار وخیم خواهد بود، دخالت نظامی ثبات تمام منطقه و تمام کشورها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بشار اسد در این گفت‌وگو وعده داد که تا آخرین نفس برای مقابله با دخالت نیروهای خارجی در کشور مبارزه کند، او همچنین تعهد داد که مانع از حملات دیگر ارتش موسوم به ارتش آزادی سوریه شود، برخی منابع مخالفان اعلام کرده اند که این ارتش در حمله ای به مقر اطلاعات هوایی در نزدیکی دمشق که دو روز پیش روی داده است، بیست تن از عناصر اطلاعاتی سوریه را به قتل رسانده است.

وی تنها راه حل بحران در سوریه را تعقیب افراد مسلح و گروهک های مسلح دانست و گفت که باید از ورود سلاح از کشورهای همسایه و ایجاد فعالیت های تخریبی در سوریه جلوگیری کرد و قانون را در کشور پیاده کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که اتحادیه عرب در ادامه فعالیت های خود در راستای سیاست های آمریکا و غرب در پی به پایان رسیدن مهلت داده شده به سوریه به دنبال ایجاد تحریم هایی جدید علیه این کشور است.

اتحادیه عرب شنبه ۱۲ نوامبر در اقدامی خصمانه و غیرقانونی که خلاف منشور اتحادیه عرب بود، مشارکت سوریه در نشست‌های این اتحادیه را تعلیق کرد؛ اقدامی که با استقبال شدید واشنگتن روبه‌رو شد.

روز چهارشنبه گذشته اتحادیه عرب در نشستی که در رباط پایتخت مغرب برگزار کرد، به دمشق سه روز مهلت داد تا با اعزام ناظران به این کشور برای بررسی وضعیت انسانی در این کشور موافقت کند؛ امری که پیش از این سوریه موافقت خود را با اعزام هیئتی از کمیته عربی متعلق به اتحادیه عرب اعلام کرده بود.