نیکی هیلی: هشدار داد روسیه تحریم‌های جهانی علیه ایران را وتو خواهد کرد

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در نشست مجلس نمایندگان این کشور به ارائه گزارشی درخصوص دستاوردهای خود در سازمان ملل متحد و تلاش‌هایش برای کاهش فشارها در این سازمان علیه رژیم صهیونیستی پرداخت.

هیلی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا شورای امنیت علیه آزمایش‌های موشکی ایران اقدام نمی‌کند، اظهار داشت برای این کار سخت تلاش می‌کنیم، آن‌ها موشک‌ آزمایش و شلیک کرده‌اند.هیلی افزود گونه تلاشی از جانب وی برای تشکیل یک اجماع جهانی علیه ایران از سوی روسیه ناکام می‌ماند و این کشور مانع از تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران می‌شود.

نیکی هیلی افزود به تلاش‌هایش در این زمینه ادامه خواهد داد؛ اما وی هشدار داد روسیه (هرگونه قطعنامه‌ای برای اعمال) تحریم‌های جهانی علیه ایران را وتو خواهد کرد. نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین افزود توانسته است فشارها در این سازمان را علیه رژیم صهیونیستی کاهش دهد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین افزود هیأت جدید آمریکا در سازمان ملل متحد توانسته است فشارها در این سازمان را علیه رژیم صهیونیستی کاهش دهد. وی در این خصوص اذعان کرد: ما توانستیم یک گزارش «نادرست و جانبدارانه» علیه اسرائیل پس گرفته شود و بحث‌های ماهانه شورای امنیت درباره خاورمیانه را به سمت فاصله گرفتن از هدف قرار دادن اسرائیل و سوق دادن آن به سمت تهدیدات واقعی در منطقه مثل ایران و حماس هدایت کردیم.