لاوروف: هر گونه اقدام تحریک‌آمیز آمریکا علیه سوریه را پاسخ می‌دهیم

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که کشورش به هر گونه مداخله تحریک‌آمیز آمریکا در سوریه، به نحو مناسب پاسخ خواهد داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای بامداد سه‌شنبه بدون ارائه هیچگونه مستنداتی دولت سوریه را به آماده شدن برای انجام یک حمله شیمیایی در سوریه متهم کرده بود.  

کاخ سفید در این بیانیه مدعی شد: «ایالات متحده تدارکات احتمالی رژیم اسد برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر که احتمالا به کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان از جمله کودکان بی‌گناه منجر خواهد شد را شناسایی کرده است.»

ساعاتی بعد از این ادعا، وزارت دفاع آمریکا هم در بیانیه‌ای مدعی شد تحرکاتی از ارتش سوریه را در پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص رصد کرده که احتمالاً آماده شدن دمشق برای انجام «یک حمله شیمیایی دیگر» را نشان می‌دهد.

واشنگتن چند ماه پیش هم با این ادعا که دولت سوریه از «الشعیرات» برای حمله شیمیایی به منطقه «خان شیخون»، واقع در استان ادلب سوریه استفاده کرده است این پایگاه هوایی را هدف حملات موشکی قرار داده بود. 

این ادعا در حالی مطرح شد که دمشق در سال 2014 زرادخانۀ تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحویل داد.