نگرانی پنتاگون از توسعه امکانات نظامی روسیه

 روزنامه اینترنتی «آر.ب.کا» در مطلبی نوشته است: "وینسنت استوارت" رئیس آژانس اطلاعات دفاعی وزارت دفاع آمریکا معتقد است که طی ده سال آینده اعتماد به نفس و امکانات روسیه در عرصه نظامی-دفاعی به مراتب گسترش بیشتری پیدا خواهد نمود.  

استوارت در گزارشی که تحت عنوان «توان نظامی روسیه» برای پنتاگون تهیه کرده است، با اشاره به این مسئله یادآور شده است که مقامات مسکو قصد دارند از توان نظامی این کشور برای تامین ثبات سیاسی با توجه به شرایط خاص این کشور بیشترین بهره را ببرند.  

در بخش دیگری از این گزارش که متن کامل آن قرار است امروز، پنج شنبه در آمریکا منتشر شود، یادآور شده است که مقامات کرملین اطمینان دارند دولت آمریکا هدف سرنگوی رژیم سیاسی در روسیه را در پیش گرفته است و همین مسئله منجر به افزایش وخامت اوضاع در روابط دو کشور و رقابت بین ارتشهای روسیه و آمریکا شده است.  

در این سند آمده است: «بعد از حوادث رخ داده طی چند سال گذشته در اوکراین، مقامات کرملین تردیدی ندارند که آمریکا در تلاش است تا رژیم سیاسی در روسیه را سرنگون کند. در مسکو به تلاشهای آمریکا در جهت توسعه دموکراسی در جهان هیچ اعتمادی ندارند و سیاست تغییرناپذیر واشنگتن در این رابطه را تلاش برای یکجانبه گرایی و حاکمیت ارزشهای غربی در سایر کشورها ارزیابی می کنند و همین بی اعتمادی عامل تیرگی روابط دوجانبه و رقابت تسلیحاتی شده است.»