جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ریاست‌جمهوری مجدد ترامپ

 «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، شب گذشته جلسه‌ای خصوصی با اعطاکنندگان مالی در هتل بین‌المللی خود واقع در واشنگتن برگزار کرد تا نخستین گام را برای حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بردارد. مانند چند جلسه اخیر ترامپ، وی بار دیگر اجازه نداد خبرنگاران در مراسم اعطاکنندگان مالی حضور یابند.

مراسم خصوصی ترامپ در حالی برگزار شد که تظاهرکنندگان بیرون از ساختمان هتل بین‌المللی وی تجمع کرده بودند و علیه رئیس جمهور و سیاست‌های وی شعار می‌دادند. معترضان فریاد می‌زدند: «خدمات درمانی، نه کاهش مالیات» و یا «ننگ، ننگ!»

نیروهای امنیتی در اطراف هتل ترامپ سعی در پراکنده کردن معترضان داشتند و مهمانان ویژه رئیس جمهور، تحت مراقبت‌های ویژه امنیتی یکی پس از دیگری وارد هتل شدند. این مراسم ساعت 5 عصر آغاز شد. برخلاف انتخابات سال 2016 که ترامپ خیلی دیر به فکر جمع‌آوری کمک‌های مالی افتاد و تقریبا 5 ماه پیش از روز برگزاری انتخابات با اعطاکنندگان جلسه ملاقاتی ترتیب داد، این بار خیلی زود به استقبال انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 رفته و از هم‌اکنون برگزاری جلسات با اعطاکنندگان مالی خود را آغاز کرده است.

در فاصله 40 ماه مانده به برگزاری دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، نشست شب گذشته ترامپ برای هر مهمان حدود 35 هزار دلار هزینه داشت. «لیندسی جانسک»، سخنگوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان، اعلام کرد: حدود 300 نفر در جلسه شب گذشته شرکت کردند و انتظار می‌رود حدود 10میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری شده باشد.

جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ریاست‌جمهوری مجدد ترامپ

ترامپ سنت روسای جمهور پیشین آمریکا را شکسته و در اکثر جلسات به خبرنگاران این کشور اجازه حضور و پوشش خبری را نمی‌دهد. باوجود اینکه برنامه نشست اعطاکنندگان مالی با رئیس جمهور از پیش تعیین و اعلام شده بود؛ باز هم از ورود خبرنگاران به ساختمان هتل جلوگیری شد.

«سارا هاکبی»، معاون مطبوعاتی کاخ سفید، در اعتراض خبرنگاران مدعی شد: این جلسه یک رویداد سیاسی بود و آنها تصمیم گرفتند ملاقات را جدا از هیاهوی رسانه‌ای انجام دهند.