استفادۀ عربستان از بمب های فسفر سفید در غزه
 سازمان بین المللی حقوق بشر و توسعه در بلژیک (بامرو) با انتشار گزارشی در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که بمب های فسفر سفید در تعدادی از مناطق ناآرام خصوصاً عراق ، سوریه و یمن بکار برده می شود.

این سازمان بین المللی گزارش خود اعلام کرد : عربستان سعودی و متحدانش در جنگی که در یمن به راه انداخته اند ، از بمب های فسفر سفید استفاده می کنند.

بامرو درباره خطرات استفاده از بمب های فسفر سفید در مناطق ناآرام هشدار داد و افزود : بمب فسفر سفید بمبی کُشنده است که خطرات زیادی برای انسان دارد و یکی از خطرناک ترین سلاح ها می باشد زیرا هنگامی که در هوا با اکسیژن تماس پیدا می کند ، می سوزد و تا زمانی که تمام شود یا دیگر با اکسیژن تماس پیدا نکند ، همچنان می سوزد و فعل و انفعالات شیمیائی در این بمب باعث تولید گرمای بسیار زیاد تا حد 815 درجه سانتیگراد می شود و نور و دود نیز از خود بیرون می دهد.  

در این گزارش آمده است : بمب فسفر سفید باعث سوختن بدن انسان به علت فعل و انفعالات شیمیائی یا گرما می شود و سوختگی به استخوان می رسد زیرا این نوع بمب هنگام آمیخته شدن با چربی ، اجزایش به سرعت جدا و  پراکنده می شود و اثرات این بمب حتی پس از درمان مجروحین نیز ادامه پیدا می کند.

این مرکز حقوقی بلژیکی اعلام کرد : بمب های فسفر سفید بین سال های 2000 و 2016 نیز در افغانستان ، اوکراین ، سومالی ، عراق و لبنان و باریکه غزه بکار گرفته شده بود.

کودک فلسطینی ، قربانی بمب فسفر سفید اسرائیل

آثار بمب فسفر سفید