عربستان بزرگترین حامی تروریسم در قرن بیست‌ویکم

پایگاه خبری-تحلیلی «salon» با اشاره به سفر اخیر دونالد ترامپ به عربستان سعودی و پشتیبانی وی از این کشور در مناقشه با قطر نوشت: این نوع پشتیبانی چاپلوسانه دونالد ترامپ از سران عربستان موجب می‌شود که سعودی‌های از مسئولیت خود در قبال ترور و تروریسم بیشتر شانه خالی کنند.

 

این پایگاه می‌نویسد که در تضاد با آنچه در زمین سفت واقعیت می‌گذرد، عربستان سعودی در زمینه تروریسم تلاش می‌کند که تمام توجه‌ها را به سمت ایران و اخیرا قطر جلب کند.

 

نویسنده گزارش «salon» در ادامه می‌افزاید که برخلاف ادعای مقامات سعودی هم‌اکنون اگر شبکه‌های پولی عربستان و نوع نظام تربیتی آن که مبتنی بر آموزه‌های وهابی است را ردیابی کنیم به خوبی متوجه خواهیم شد که عربستان سعودی مهمترین پشتیبان خطرناک نظری و مالی تروریسم در قرن بیست‌ویکم است.

 

وی در پایان ضمن هشدار به کشورهای اروپایی در زمینه پشتیبانی عربستان از تروریسم به روحیه تاجر مسلک دونالد ترامپ اشاره می‌کند و می‌نویسد: دونالد ترامپ بنا بر روحیه تاجری خود و براساس این شعار که «همیشه حق با مشتری است» هیچ توجهی به پیامدهای وحشتناک پشتیبانی از رژیم عربستان و حمایت آن از تروریسم جهانی ندارد و آنچه برای او اهمیت دارد پول آنهاست.