آمار وحشتناک قتل شهروندان آمریکایی به دست پلیس

 افسران پلیس آمریکا در نیمه نخست سال 2017، 492 نفر را با شلیک گلوله به قتل رسانده اند. در صورت ادامه این روند، تا پایان سال 2017، تعداد قربانیان خشونت پلیس در آمریکا برای سومین سال متوالی به 1000 نفر خواهد رسید.

 

واشنگتن پست که از سال 2015 تاکنون آمار مرگ و میر شهروندان آمریکایی بدست افسران پلیس را مورد بررسی قرار داده است، در گزارش خود نوشت: نرخ مرگ و میر افراد بدست افسران پلیس آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی برابر با رقمی است که در مدت مشابه سال قبل گزارش شده بود.

 

جفری آلپرت، متخصص جرم شناسی در دانشگاه کارولینای جنوبی در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرد: «این آمار و ارقام نشان می دهد روند تیراندازی پلیس آمریکا که به مرگ افراد منجر می شود با گذشت زمان ثابت مانده است. در برخی مکان ها این رقم بالاتر و در برخی مکان ها پایین تر است. اما به طور میانگین این رقم ثابت است. این وضعِ جامعه ما در قرن 21 است!»

 

واشنگتن پست جمع آوری اطلاعات در خصوص مرگ و میر ناشی از تیراندازی پلیس آمریکا را از اوت 2014 آغاز کرد. یعنی زمانی که تیراندازی پلیس آمریکا به مرگ «مایکل براون» 18 ساله در شهر «فرگوسن» در ایالت میزوری منجر شد.

 

مایکل براون یک آفریقایی-آمریکایی بود که هدف تیراندازی یک افسر پلیس 28 ساله قرار گرفت. براون مسلح نبود و سوء سابقه هم نداشت. گفته می شود براون مظنون به دست داشتن در سرقتی بود که چند دقیقه پیش از تیراندازی رخ داد. قتل مایکل براون بدست پلیس آمریکا تا چند هفته به اعتراضات گسترده مردم منجر شد.