۸۵۰هزاردلاربرای سیاه نمایی جنبش وال استریت

سرویس بین الملل افکار نیوز - طرح ۸۵۰ هزار دلاري يك لابي سرمايهداري براي سياهنمايي جنبش والاستريت به نقل از پايگاه اينترنتي "فرست پست"، شبكه تلويزيوني اماسانبيسي در گزارشي فاش كرد كه يك لابي اقتصادي آمريكايي طرحي ۸۵۰ هزار دلاري را براي لكهدار كردن جنبش والاستريت و بياعتبار جلوه دادن سياستمداران حامي اين جنبش در دستور كار قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل افکار نیوز، یادداشتی که در سربرگ شرکت " کلارک لایتل گدولینگ و کرانفورد " که از لابی‌های معروف مالی آمریکاست منتشر شده است، اتحادیه بانکداران آمریکا را به عنوان یکی از مشتریان خود فرامی‌خواند تا یک پژوهش علمی را در خصوص نحوه مقابله با جنبش ۹۹ درصدی تسخیر وال‌استریت پیاده کرده و بر اساس این پژوهش " نوعی ادبیات منفی " در خصوص اعتراضات اخیر و حامیان آن ایجاد کند.

این لابی اقتصادی تصریح کرده است که ادامه قیام مزبور می‌تواند حمایت از سرمایه‌داران وال‌استریت را هم در میان سیاست‌مداران جمهوری‌خواه و هم دموکرات کاهش دهد. در این یادداشت چهارصفحه‌ای همچنین از ایالت‌هایی نام برده شده است که در انتخابات ۲۰۱۲ بیشترین تاثیر را بر بخش مالی خواهند داشت.

بنابراین گزارش، تبعات قیام ضدسرمایه‌داری مردم آمریکا به مراتب بیش از تبعات سیاسی کوتاه‌مدت برای سرمایه‌داران وال‌استریت خواهد بود لذا طرحی ۶۰ روزه برای پیاده‌سازی تحقیقات در خصوص قیام وال‌استریت پیشنهاد شده و تصریح گردیده است که این طرح منجر به آمادگی شرکت‌های سرمایه‌داری برای مبارزه رسانه‌ای علیه قیام وال‌استریت خواهد شد.

قيام والاستريت كه از ۱۷ سپتامبر سال جاري ميلادي آغاز شده است، سرمايهداران بزرگ، بانكها و شركتهاي خصوصي را هدف قرار داده و منافع آنها را به چالش كشيده است. اين طرح لابي مزبور ميتواند بيانگر هراس شديد سرمايهداران آمريكايي از افزايش نفوذ جنبش ضدسرمايهداري مردم آمريكا باشد.