پاسخ های قطر به کشورهای تحریم کننده تحویل داده شد
 وزارت خارجه عربستان در صفحه توییتری خود نوشت، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان با شیخ محمد العبدالله الصباح وزیر مشاور دولت کویت دیدارو پاسخ قطر به درخواست کشورهای محاصره کننده را از او دریافت کرد.

کشورهای تحریم کننده قطر همچنین در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که پاسخ قطر را از طریق کویت دریافت کرده‌ایم و در وقت مناسب به آن پاسخ می‌دهیم.

گفتنی است که عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و ضمن ارائه فهرستی از خواسته های خود، 10 روز به آن کشور مهلت دادند که به این شروط گردن نهد.

این مهلت، روز یکشنبه این هفته به پایان رسید، اما ابوظبی، منامه، قاهره و ریاض، به درخواست صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، مهلتِ تعیین شده را 48 ساعت تمدید کردند، که این مهلت نیز سه شنبه شب پایان یافت.

درهمین حال گزارش های منتشر شده حاکیست رؤسای اداره اطلاعات عربستان و مصر و بحرین و امارات(چهار کشور محاصره کننده قطر) سه شنبه در قاهره با هم دیدار کرده اند.

همچنین قرار است وزرای خارجه چهار کشور عربی که دوحه را به اتهام حمایت از تررویسم و افراط‌گرایی تحریم اقتصادی و سیاسی کرده‌اند، امروز(چهارشنبه) در قاهره بر سر آینده روابط با قطر، دیدار کنند.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد، این وزرا در نشست‌شان درباره گام‌های بعدی در تعامل با قطر رایزنی و تبادل نظر خواهند کرد.