حبس خانگی امیر قطر

ضاحی خلفان رئیس پلیس سابق دبی مدعی شد: قطر نباید به شورای همکاری خلیج فارس بازگردد مگر اینکه تابعیت ۶ هزار نفری که تابعیت آنها لغو و حقوقشان نقض شده است، بازگردانده شود.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «حمد بن جاسم» وزیر خارجه سابق قطر باید در فهرست حامیان اصلی تروریسم قرار گیرد. تمامی مشکلات کنونی دوحه به خاطر حمایت قطر از تروریسم است.

رئیس پلیس سابق دبی مدعی شد: «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با فشارهای زیادی از سوی پدرش «حمد بن خلیفه» و «موزه» همسر وی مواجه است و آنها تمیم را برای خروج از شورای همکاری خلیج فارس و یا کناره گیری از قدرت تحت فشار قرار داده اند.

وی افزود که امیر قطر در حال حاضر به دستور پدرش در کاخ خود در اقامت اجباری قرار دارد و تمامی تماس‌ها با وی قطع شده و یک خودروی پخش پارازیت در مقابل کاخ قرار داده شده است.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر که پیش از این روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده بودند، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: عدم پذیرش درخواست‌های مطرح شده توسط قطر و رد هرگونه سازش توسط دوحه انعکاسی از تمایل این کشور برای ادامه سیاست‌ها با هدف بی‌ثبات‌سازی منطقه است و این رفتارها در تناقض با خواسته ها و منافع مردم قطر است.

این چهار کشور در بیانیه مشترک خود تأکید کرده‌اند که اقدامات سیاسی، اقتصادی و حقوقی بیشتری را علیه قطر وضع خواهند کرد.