تلاش کشورهای حوزه خلیج فارس برای رفع بیکاری در آمریکا!

 «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن با اشاره به انعقاد قراردادهای سنگین تسلیحاتی شورای همکاری خلیج فارس و در راس آن عربستان با آمریکا گفت: تلاش کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) ریشه کن کردن بیکاری در آمریکا است.

 
صالح که در جمع بزرگان و شیوخ قبائل در «استان بیضاء» در جنوب غرب این کشور سخن می گفت، تاکید کرد: کشورهای خلیج فارس به جای آن که تلاش کنند تا کشورهای عربی مانند سودان، موریتانی، یمن و سومالی توسعه پیدا کنند، در صدد هستند تا بیکاری در آمریکا ریشه کن شود.
 
رئیس جمهوری پشین یمن در ادامه یاد آورشد: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با وجود آن که ثروتمند هستند، اما دارایی های یمن در استان های مارب (مرکز)، «حضرموت» (شرق) و استان نفتی «شبوه» (در جنوب) را چپاول و یمن را ویران کرده اند.
 
رئیس حزب کنگره مردمی یمن با خطاب قرار دادن کشورهای موسوم به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تصریح کرد: آیا پول ندارید؟ همه شما ثروتمند هستید، اما با روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا، وی بهتر از هر رهبر عربی امثال «جمال عبدالناصر»، «انور السادات»، «صدام حسین» و «معمر القذافی» می داند، چگونه با شما رفتار کند.
 
صالح در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: یمن از قحطی رنج می برد و با مشکلات ناشی از تروریسم و گسترش وبا دست به گریبان است، اما می بینیم که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس  با (انعقاد قراردادهای چندصد میلیارد دلاری با آمریکا) در صدد هستند تا بیکاری در این کشور کاسته شود.