ترفندهای بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس

 مصیب نعیمی کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به شکسته شدن حصر مسجدالاقصی پس از دو روز محاصره، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از ابتدای پیدایش خود برای مقابله با مسلمانان فلسطینی روش‌های مختلفی به منظور تغییر ماهییت و هویت فلسطین بویژه اماکن اسلامی در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی اتخاذ کرده بود.

وی با بیان اینکه ساختن شهرک یکی از روش‌های مقابله رژیم صهیونیستی با مسلمانان فلسطینی است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ابتدا، شروع به ساختن شهرک کرده سپس با ازدیاد هجمه‌های بین‌المللی ساخت‌وساز شهرک رامتوقف می‌سازد و بعد از مدتی دوباره به فعالیت خود  ادامه می‌دهد.

نعیمی ادامه داد: هدف رژیم صهیونیستی از ساخت این شهرک‌ها در اطراف بیت المقدس محصورسازی و محاصره کردن بیت‌المقدس است و تصمیم دارند به تدریج به بهانه‌های مختلف به حفر تونل زیر مسجدالاقصی و تخریب برخی مراکز قدیمی و میراث فرهنگی در آنجا بپردازند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای رسیدن به اهدافش، گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد، رژیم صهیونیستی در صدد راه‌اندازی یک توطئه بزرگتر است و آن از بین بردن تمام آثار اسلامی از جمله متوقف‌سازی اذان و برگزاری نماز است.

نعیمی در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی اقدامات خود را به صورت آزمایشی انجام می‌دهد و منتظر واکنش‌ها در مورد اقدامات خود و ارزیابی آن‌ها است  و در صورت کمرنگ بودن واکنش‌ها برای بار دیگر این اقدامات را به مدت طولانی‌تری انجام می‌دهد و بعد از آن به عادی سازی فضا ی حاکم می‌پردازد.

وی افزود: باور کردنی نیست که این اتفاق، اتفاقی گذرا باشد به ویژه که صهیونیست‌ها به دنبال چنین آشوب به وجود آمده هستند تا منع نمازگزاران از نماز خواندن در مسجدالاقصی، بازداشت امام جماعت مسجدالاقصی و کشتار مردم مظلوم فلسطین را بهانه کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: این اقدامات بیانگر آن است که در پشت پرده این اتفاق مانند ترفندها و توطئه‌های قبلی رژیم صهیونیستی یک ترفند جدیدی با هدف ممنوعیت حضور مسلمانان در نماز وجود دارد. در چند سال اخیر ورود شارون به مسجدالاقصی اولین توطئه‌ای بود که موجب آغاز انتفاضه اول شد ولی بعد از آن بارها خود سران رژیم صهیونیستی یا عناصر تندرو از صهیونیست‌ها وارد مسجد الاقصی شدند تا این مانع را بشکنند و هتک حرمت کنند از این رو حادثه دو روز پیش نیز قطعا در راستای یک سیاست مشخص و توطئه آمیز انجام شده که پس لرزه‌های آن را در آینده شاهد خواهیم بود.