آخرین وضعیت پیشروی ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان به دستاورد جدیدی در عمق صحرای این کشور در محور میدان «الهیل-السخنه» دست یافتند و نقاط و تپه‌های استراتژیکی در اطراف ایستگاه سوم در شرق شهر تدمر را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان در سایه درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی به 10 کیلومتری شهر «السخنه» آخرین دژ گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حمص رسیده‌اند.

در  الرقه نیز ارتش سوریه میادین نفت و گاز «دیبسان، الرمیلان، الدیلعه،‌الفهده و الزمله و دیگر مناطق جنوب شرقی الرصافه در حومه جنوبی الرقه را از اشغال داعش آزاد کردند، همچنین سه خودروی بمب‌گذاری شده این گروه تروریستی منفجر شد.

خبر دیگر  اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک موسوم به قسد که مورد حمایت آمریکا قرار دارند، توانسته‌اند بر 30 درصد شهر الرقه مسلط شوند و به مرکز این شهر برسند، آنها شهرک العکیرشی را که مرکز نظامی مهم داعشی‌ها بود، به سیطره خود درآوردند.

این در حالی است که محموله‌های جدیدی  تسلیحاتی از سوی آمریکا برای این گروه ارسال شده است. منابع کردی گفته‌اند نبردها در الرقه برای نهایی شدن و سیطره کامل بر آن به دو ماه نیاز دارد که دلیل آن تعداد بالای تونل‌ها و استحکاماتی است که داعش در منطقه ایجاد کرده است.

همزمان با این عملیات، جنگنده‌های آمریکایی به شدت این مناطق را بمباران کرده‌اند که در نتیجه آن صدها غیرنظامی جان باخته‌اند.

خبر دیگر اینکه مسئول یگان بمب‌گذاری گروه تروریستی داعش موسوم به  امیر واحد بمب‌گذاری که یک تروریست سعودی معروف به ابوایمن الجزراوی است، در شهر البوکمال در جنوب دیرالزور در مرزهای با عراق به هلاکت رسیده است. جزئیات بیشتری از هلاکت این سرکرده داعشی‌ها منتشر نشده است.