چرا سران عربی و اسلامی برای مسجد الأقصی نشستی برگزار نمی کنند؟

 «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در نمازجمعه امروز شهر قدس در مسجد العمری واقع در نوار غزه سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی تصریح کرد: امروز با تمام روزها در زندگی ما و در نبرد برای مسجدالاقصی و قدس تفاوت دارد. ما در راه آزادسازی قدس و مسجد الاقصی و بازگرداندن آن به آغوش جهان اسلام و عرب حرکت می کنیم. ما امروز در برابر اشغالگران فریاد می زنیم و تاکید می کنیم که نقشه های شما به نتیجه نمی رسد و شکست خواهد خورد و ما باقی خواهیم ماند.

هنیه در ادامه تاکید کرد: همگان بدانند که هدف اشغالگران از نصب درب های الکترونیکی و دوربین ها و موانع در قدس، از بین بردن منابع مسجد الاقصی است. مردم فلسطین هرگز اجازه موفقیت نقشه های دشمن را نخواهند داد. امروز مردم ما به وسیله این خشم و فراخوان عمومی در قدس قصد دارند اعتبار را به مسأله فلسطین بازگردانند. هدف ما از بین بردن تصمیم دولت صهیونیستی در خصوص مسجد الاقصی و قدس است.

وی همچنین اظهار داشت: درب های الکترونیکی و دوربین ها توهین به مسجد الاقصی است. نشست های سران عربی و اسلامی برای یاری مسجد الاقصی کجاست؟ نبرد قدس دستاوردهای بسیاری را در پی داشت و به نفع مردم ما و مقاومت به پایان خواهد رسید. ما همانند مردم قدس مخالف ورود به مسجد الاقصی از طریق درب های الکترونیکی هستیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین گفت: نقشه های یهودی سازی، حفاری ها و تلاش ها برای ایجاد بنای هیکل سیاست های قدیمی اشغالگران است. عملیات شهادت طلبانه خانواده جبارین در مسجد الاقصی موجب شد که دشمن در معادلات خود تجدیدنظر کند. اشغالگران در معادلات خود به عملیات های شهادت طلبانه مردم فلسطین بسیار توجه می کنند و بر همین اساس نیز به روح شهدای عملیات در الاقصی درود می فرستیم.

وی در ادامه بیان داشت: تصمیم کابینه اسرائیل بدین معناست که تصورات برای صلح با دشمن نابود شده است و فکر عادی سازی روابط با اشغالگران نیز در زیر پای مردم از بین رفته است. این دشمن اعتقادی به صلح ندارد. زیرا از همان ابتدا به خشونت ایمان داشته است.

اسماعیل هنیه همچنین تصریح کرد: نه صلح و نه کوتاهی و نه به رسمیت شناختن دشمن را قبول نداریم. همه ما باید مجددا به نبرد قدس و الاقصی بازگردیم. مقاومت در غزه امکانات خود را برای آزادسازی قدس و الاقصی گسترش داده است. از تمام گروه های ملی و اسلامی درخواست می کنم با برگزاری جلسه ای فوق العاده در خصوص راهبرد مقابله با دشمن در نبرد قدس توافق کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: دعوت می کنم که این نشست فوری در بیروت یا قاهره و یا هر مکان دیگری برگزار شود و در آن در خصوص نحوه مقابله با نقشه های دشمن برابر تسلط بر مسجد الاقصی بحث و تبادل نظر شود. از سازمان کنفرانس اسلامی می خواهم جلسه ای برگزار کند و مسئولیت های خود را برای مقابله با این دشمن در نبرد قدس برعهده گیرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین گفت: از اردوغان به عنوان رئیس سازمان همکاری اسلامی در این دوره می خواهم که مسؤولیت خود را برای مقابله با نقشه های صهیونیست ها برعهده گیرد. همچنین از پادشاه اردن نیز درخواست می کنم که مسئولیت خود را در قبال قدس برعهده گیرد.