افشاگری جدید واشنگتن پست درمورد ارتباط تیم ترامپ با روسیه

 درحالیکه هنوز موضوع ملاقات پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روس پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تیتر یک رسانه‌های آمریکاست، روزنامه واشنگتن پست در شماره جدید خود فاش کرد جاسوسان آمریکایی در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته مکالمه‌ای را از «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا شنود کرده‌اند که او در آن به مقامات بالادستی خود گفته درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و مسایلی که در این انتخابات برای مسکو مهم است، با «جف سشنز» عضو ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ صحبت کرده است.

افشاگری جدید واشنگتن پست درمورد ارتباط تیم ترامپ با روسیه

سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا

بر اساس افشاگری روزنامه واشنگتن‌پست،«جف سشنز» که هم‌اینک وزیر دادگستری ترامپ و دادستان کل آمریکاست، در کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016، با سفیر روسیه در واشنگتن، دیدار داشته است.

دو مقام عالی رتبه آمریکایی که یکی از آنها هنوز هم در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مشغول به کار است، این خبر را از نهادهای اطلاعاتی آمریکا دریافت کرده و در اختیار واشنگتن پست قرار داده است.

بر این اساس، نهادهای اطلاعاتی آمریکا سال گذشته مکالمات تلفنی سفیر روسیه با مقامات بالادستی خود در مسکو را شنود کرده و به مذاکرات پنهانی او و سشنز در جریان رقابت‌های انتخاباتی پی برده‌اند. افشای این خبر احتمالا فشار بیشتری بر «سشنز» وارد می‌کند تا از سمت دادستانی کل آمریکا استعفا دهد.

جف سشنز در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک سناتور جمهوری‌خواه در کنگره این کشور بود و در شمار نخستین هم‌حزبی‌های خود به شمار می‌رفت که از ریاست جمهوری ترامپ اعلام حمایت کرد. سشنز خیلی زود به کمپین انتخاباتی ترامپ ملحق شد و نقشی کلیدی در این ستاد برعهده گفت.

افشاگری جدید واشنگتن پست درمورد ارتباط تیم ترامپ با روسیه

جف سشنز، دادستان کل آمریکا

پیش از این نیز سشنز به مکالمه با سفیر روسیه در واشنگتن متهم شده بود؛ اما حاضر نشد در جلسه استماع توضیحی در این باره ارائه دهد و به طور کامل خود را از پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا کنار کشید.

سشنز در آن زمان هرگونه خبر درباره ملاقات وی با سفیر روسیه در واشنگتن را تکذیب کرده بود.

واشنگتن پست در گزارش خود آورده است مسائل مهمی در ارتباط با مسکو و ریاست جمهوری دونالد ترامپ از مهمترین محورهای گفتگوی سشنز و کیسلیاک بوده است. برخی رسانه‌های آمریکا اعلام کردند احتمالا دادستان کل، بار دیگر برای پاسخگویی به این اتهام مجبور خواهد شد در کنگره حاضر شود. اگر این اتفاق رخ دهد، سشنز طی شش ماهی که دادستان کل آمریکا بوده، سه بار برای پاسخگویی درمورد ارتباط با مقامات روس، به کنگره احضار می‌شود.

دونالد ترامپ پنجشنبه گذشته به طور آشکار از انتخاب سشنز به عنوان دادستان کل آمریکا ابراز پشیمانی کرده و به نیویورک‌تایمز گفت: اگر از ابتدا می‌دانستم سشنز خود را از پرونده تحقیقات درمورد روسیه کنار می‌کشد، شخص دیگری را به عنوان دادستان کل انتخاب می‌کردم.

به نظر می‌رسد سشنز کاملا نسبت به آنچه پیرامون وی می‌گذرد بی‌توجه است زیرا روز پنجشنبه اعلام کرد قصد ندارد از سمت خود کناره‌گیری کند و تا وقت مناسب، دادستان کل باقی خواهد ماند.

ماجرای مذاکرات پنهانی اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ با مقامات روسیه به مرحله بحرانی خود وارد شده است، بطوریکه «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا، «جرد کوشنر» داماد ترامپ و «پل منافارت»، رئیس سابق ستاد انتخاباتی او درخواست کرده‌اند جلسه استماع آنها به طور علنی برگزار نشود.

این دو نفر برای پاسخگویی به نمایندگان درباره دیدار با یک وکیل روس به نام «ناتالیا وسلنیتسکایا»، و «رینات اخمتشین»، لابی‌گر دولت روسیه، به کنگره احضار شدند.