آمریکا سامانه تاد را در آلاسکا آزمایش می‌کند

آمریکا اعلام کرد به زودی تا هفته دیگر به منظور مقابله با «تهدیدات موشکی کره شمالی»، یک بار دیگر سامانه دفاع موشکی تاد را در منطقه آلاسکا آزمایش خواهد کرد.

 

در بیانیه گارد ساحلی آمریکا در این باره آمده است آزمایش دوم سامانه دفاع موشکی تاد قرار است در مجتمع هوافضای پاسیفیک در جزیره کودیاک آلاسکا انجام شود و به تفنگداران دریایی در این زمینه توصیه‌های لازم صورت گرفته است.

 

روزنامه دیلی میرور در این باره نوشت نظامیان آمریکایی هم‌اکنون به صورت موقت در محل آزمایش سامانه دفاع موشکی تاد، واقع در مجتمع آژانس دفاع موشکی آمریکا در منطقه مستقر شده‌اند.

آژانس دفاع موشکی آمریکا پیش‌تر در اوایل این ماه نیز با موفقیت سامانه دفاع موشکی تاد را از جزیره کودیاک آزمایش کرده بود. کریس جانسون، مدیر روابط عمومی آژانس دفاع موشکی آمریکا، اعلام کرد با این آزمایش توانمندی سامانه تاد در رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک میان برد مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.

به گفته مقامات آمریکایی، در آزمایش دوم توانمندی و قابلیت‌های سامانه تاد در رهگیری یک فروند موشک بالستیک میان برد در داخل اتمسفر زمین مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سامانه تاد، که به گفته آمریکایی‌ها هم اکنون در چهارده مورد آزمایش، موفقیت خود را به ثبت رسانده است، برای رهگیری هدف در مرحله نهایی پرواز، از سامانه اصابت مستقیم استفاده می‌کند. سامانه‌های دفاع ضدموشکی تاد هم اکنون به منظور مقابله با«تهدیدات موشکی» کره شمالی، در جزیره گوآم و کره جنوبی مستقر هستند.