داماد ترامپ برای پاسخگویی به اتهاماتش به کنگره می رود

 «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای ادای شهادت، در نشست محرمانه کمیته های اطلاعاتی دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا حاضر خواهد شد.

 

وی قرار است پاسخگوی برخی ابهام‌های پیش آمده درباره دیدارهایش با سفیر مسکو در آمریکا، رئیس یک بانک بزرگ روسیه و همچنین یک وکیل روس در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

آدام شیف نماینده ارشد دمکرات در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در این خصوص گفت: قطعا می‌خواهیم که اطلاعاتی درباره دیدارهای وی داشته باشیم. موضوع‌های بسیاری هست که می‌خواهیم بدانیم.

 

رسانه ها پیش از این گزارش داده بودند که کوشنر دسامبر گذشته میلادی در دیدار با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا، خواستار تعیین یک رابط دیپلماتیک برای برقراری ارتباط مخفیانه بین مسکو و واشنگتن شده بود.

روزنامه واشنگتن پست در همین خصوص مدعی است که نهادهای امنیتی آمریکا از طریق شنود مکالمات کیسلیاک با مقام‌های مافوقش در روسیه، از این دیدار مخفیانه مطلع شده بودند.

این روزنامه در عین حال تاکید می‌کند که مقام‌های روسی زمانی که به تحت نظر بودن یک تماس مشکوک شوند، معمولا اطلاعات گمراه کننده را در تماس‌های خود ذکر می کنند و احتمال دارد که دیدار میان داماد ترامپ و سفیر روسیه هرگز رخ نداده باشد.