سناتور آمریکایی: ترامپ دیوانه است!

 نشریه هیل نوشت: سوزان کالینز، سناتور جمهوریخواه ایالت مین آمریکا، بی‌آنکه متوجه روشن بودن میکروفونش باشد، با ابراز نگرانی درباره سلامت روانی ترامپ به جک رید، سناتور دموکرات، گفت شک دارد که ترامپ اصلاً چیزی از روند (تصویب) بودجه بداند.

نشریه آمریکایی هیل در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس از آنکه کمیته فرعی تخصیص بودجه حمل و نقل، مسکن و توسعه شهری سنا، بودجه سال ۲۰۱۸ خود را تصویب و آن را به کمیته اصلی فرستاد، کالینز، رئیس این کمیته، در حالی که خبر نداشت میکروفونش روشن است، درباره پیشنهاد بودجه رئیس جمهور به رید گفت: «هر جا که کمک هزینه‌ای بوده است، آن‌ها بدون هیچ معیاری و بی‌آنکه درباره‌اش فکر کنند، آن را حذف کرده‌اند.»

در بودجه پیشنهادی ترامپ، شمار زیادی از کمک هزینه‌های دولتی برای حمایت از خدمات اجتماعی حذف شده است.

رید که از اعضای این کمیته فرعی است، در پاسخ به کولینز درباره ترامپ گفت: «او دیوانه است»، و کولینز همه به آرامی گفت: «من نگرانم.»

رید، که عضو بلندپایه کمیته نیروهای مسلح سنا نیز هست، از اینکه دست نیافتن به توافق بر سر بودجه در ‌‌نهایت چه لطمه‌ای به بودجه دفاعی خواهد زد، ابراز نگرانی کرد. وی گفت: «اگر بر سر بودجه توافق نکنیم، پنتاگون فلج خواهد شد.»

با توجه به قانون کنترل بودجه که برای نهاد‌ها سقف بودجه تعیین می‌کند، بدون دستیابی به توافق جدید درباره بودجه، حداکثر بودجه دفاعی در سال مالی آینده ۵۴۹ میلیارد دلار خواهد بود. این رقم، کمتر از سطح بودجه فعلی، و ۷۰ میلیارد دلار کمتر از رقمی است که کمیته بودجه مجلس نمایندگان تصویب کرده است. کولینز گفت: «حتی فکر نمی‌کنم او (ترامپ) بداند که قانون کنترل بودجه‌ای هم هست.»