شوخی طنزپرداز روس با وزیر انرژی آمریکا

«ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا، در ماه جاری میلادی به جای گفتگوی تلفنی با نخست‌وزیر اوکراین به اشتباه با یک طنزپرداز روس صحبت کرد! ریک پری با خوش‌بینی کامل مسائل مربوط به توسعه صادرات زغال سنگ آمریکا به اوکراین و دیگر مسائل مربوط به بخش انرژی را با این طنزپرداز به بحث گذاشت.

 

«شایلیان هاینز»، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا، در یک بیانیه نوشت پری در واقع با طنزپردازهای مطرحی در روسیه که برای شوخی‌های بی‌پروای خود با افراد مشهور و سیاستمداران معروف هستند، صحبت کرده است.

پس از اینکه فایل‌های ضبط شده‌ شوخی‌های تلفنی «ولادیمیر کراسنوف» و «آلکسی استلیاروف» با افراد مشهور در دهه 90 منتشر شد، آنها با عنوان «پسران بازیگوش روسیه» شناخته شده‌اند.

این دو طنزپرداز پیشتر نیز با «التون جان»، خواننده‌ انگلیسی، که فکر می‌کرد با رئیس‌جمهور روسیه صحبت می‌کند، تماس تلفنی برقرار کردند.

هاینز در این خصوص گفت: «آنها با مقامات عالی‌رتبه و افراد مشهور شوخی می‌کنند؛ بویژه افرادی که رویکردشان در مورد یک مسئله‌ ویژه با رویکرد دولت آنها همسو نیست و اینبار نخست‌وزیر اوکراین هدف آنها قرار گرفت و آنها خود را به جای او جا زدند». پری در این تماس تلفنی 22 دقیقه‌ای که در 19 ژوئیه برقرار شد درباره‌ موضوعاتی از جمله تحریم ها علیه روسیه و کمک به توسعه نفت و گاز اوکراین صحبت کرد.

پری در این تماس گفت دولت ترامپ با طرح روسیه برای انتقال گاز طبیعی به اروپا از طریق بالتیک مخالف است و فناوری آمریکا در توسعه گاز اوکراین موثر خواهد بود. او گفت: «دادن گزینه‌های فناوری بیشتر به اوکراین به نفع همه بجز روسیه است؛ اما مشکلی نیست».

وزیر انرژی آمریکا همچنین درباره توافق آب و هوایی پاریس و صادرات زغال سنگ هم گفتگو کرد. تماس تلفنی پری و این دو طنزپرداز که به صورت آنلاین منتشر شد نخستین بار از سوی رسانه مجازی E&E گزارش شد. این تماس تلفنی دقیقا روزی خبرساز شد که مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدید روسیه را تأیید کرد.