فلسطینیان تکبیرگویان وارد مسجدالاقصی شدند

هزاران شهروند فلسطینی برای اولین بار از دو هفته قبل تاکنون موفق شدند وارد مسجدالاقصی شوند.

از زمان انجام عملیات استشهادی اخیر در مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرد و با نصب گیت‌های الکترونیکی مانع از ورود شهروندان فلسطینی شد.

در پی این اقدام، علما و روحانیون قدس اشغالی از مردم خواستند که تا زمانی که رژیم صهیونیستی این موانع را برندارد، از ورود به مسجدالاقصی خود داری کنند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد پنج شنبه پل ها و موانع آهنی در مقابل باب الاسباط در اطراف مسجد الاقصی را برداشتند و به دنبال آن علما و روحانیون قدس اشغالی از مردم خواستند که برای ادای نماز وارد مسجدالاقصی شوند.

روز گذشته مناطق مختلف قدس اشغالی صحنه جشن و سرور فلسطینی‌ها در پی برچیده شدن موانع آهنی و دوربین ها، بود.

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در کرانه باختری اعضا و فعالان و تمامی فلسطینیان را به برگزاری تظاهرات پس از اقامه نماز جمعه آینده و عزیمت به سمت مناطق مرزی به نشانه حمایت از مسجد مبارک الاقصی و پشتیبانی از پایداری فلسطینیان بیت المقدس فرا خواند.

این جنبش هشدار داد که برچیدن گیت های امنیتی از دروازه های مسجد الاقصی و نصب دوربین های مدار بسته به جای آنها و بازرسی بدنی نمازگزاران با هدف فرونشاندن خشم مردم فلسطین صورت گرفت.

حماس از تمامی گروه های مبارز فلسطینی در کرانه باختری خواست تا در جهت پایان بخشیدن به تجاوزات نظامیان صهیونیست علیه ملت و مقدسات این ملت تلاش کنند.