پوتین نماینده جدید روسیه در سازمان ملل را تعیین کرد

 "واسیلی نبنزیا" یکی از معاونین وزیر امور خارجه روسیه  به سمت سفیر دائم روسیه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک منصوب شد. این دیپلمات روس به خاطر اظهارات تند خود علیه سیاستهای کشورهای غربی و مسئله حقوق بشر در روسیه شهرت دارد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام نمود که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه حکم مربوط به انتصاب "واسیلی نبنزیا" را روز پنج شنبه امضاء کرد. بر اساس این حکم، این دیپلمات باتجربه همچنین وظیفه نمایندگی رسمی کشور روسیه در نشستهای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده خواهد داشت.  

نامزدی نبنزیا برای این سمت پیش از این در دومای دولتی و شورای فدراسیون روسیه مورد تایید قرار گرفته بود. بر اساس قانون اساسی روسیه، رئیس جمهوری نمایندگان دیپلماتیک کشور در سازمانهای بین المللی را بعد از مشورت با کمیته های تخصصی در دو پارلمان سفلی و اعلاء منصوب می کند.

در کمیته امور بین الملل دومای روسیه اطمینان دارند که "واسیلی نبنزیا" با توجه به خصوصیات مثبت و برجسته خود، می تواند با موفقیت خط مشی "ویتالی چورکین" نماینده سابق روسیه در سازمان ملل را ادامه دهد.

"واسیلی نبنزیا" که در سال 1962 در «ولگاگراد» به دنیا آمد، در سال 1983 تحصیلات خود در دانشگاه روابط بین الملل مسکو، زیر نظر وزارت خارجه روسیه را به پایان رساند. وی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تسلط کامل دارد.  

نبنزیا از سال 2013 به سمت معاون وزیر خارجه روسیه در امور همکاریهای انسانی و حقوق بشر منصوب شد و از آن زمان تاکنون بعنوان معاون نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی در ژنو و مشاور ارشد نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نیویورک نیز فعالیت دارد.

لازم به یادآوری است، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در تاریخ 20 فوریه سال جاری به علت سکته قلبی در نیویورک درگذشت. وی از تاریخ 8 آوریل سال 2006 تا زمان مرگ خود، در این سمت مهم بین المللی به روسیه خدمت کرد.

انتهای پیام/