ریابکوف: تحریم‌ها علیه روسیه را تلافی خواهیم کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که اگر آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را پیش ببرد، روسیه، اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

وی در اینباره گفت: «اگر آمریکا تصمیم بگیرد بیش از این به سوی بدتر کردن اوضاع پیش برود، ما پاسخ می‌دهیم و به نوعی جواب آنها را می‌دهیم. ما بازتاب این عمل را به آنها بازمی‌گردانیم. ما انتقام خواهیم گرفت...اما نکته کلی من این است که این کارها را انجام ندهید. این به ضرر منافع آمریکا است».

بنا بر این گزارش، کاخ سفید به این اظهارات معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکنون پاسخی نداده است.

کاخ سفید جمعه شب اعلام کرد که ترامپ در حال بررسی نسخه نهایی لایحه تحریم‌ای روسیه است و قصد دارد آن را امضا کند. لایحه فوق الذکر به کنگره قدرت می‌دهد تا مانع اقدام ترامپ در تسهیل تحریم‌های مسکو شود.

اظهارات ریابکوف در حالی مطرح شده است که روسیه روز جمعه هفته گذشته درخواست کرد که آمریکا تعداد دیپلمات‌های خود در روسیه را کاهش دهد و تصریح کرد که دو ملک دیپلماتیک آمریکا را در واکنش به این لایحه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه ضبط خواهد کرد.

از طرف دیگر، به دنبال تصویب تحریمهای ضد روسی در کنگره آمریکا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، شب یکشنبه اعلام کرد که 755 دیپلمات آمریکایی مجبور به ترک خاک روسیه خواهند شد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: «به این نتیجه رسیدم که اکنون زمان آن است که به ایالات متحده نشان دهیم که ما اقدامات آن‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم».

مسکو روز جمعه اعلام کرد که آمریکا باید تعداد کارکنان سفارتخانه و کنسولگری خود در روسیه را به 450 دیپلمات کاهش دهد و این تعداد دیپلمات‌های روس در آمریکا ا ست.

ریابکوف تصریح کرد: «بعد از رأی‌گیری 27 ژوئیه سنا درباره یک لایحه کاملاً غیرعادی و غیرقابل پذیرش، فکر می‌کنم که خیلی وقت است که زمان انتقام فرارسیده است».

معاون وزیر خارجه روسیه به طور شفاف طرح‌های روسیه برای انتقام از آمریکا را تشریح نکرد اما گفت که مسکو «ابزارالات بسیار غنی (برای انتقام از آمریکا) در اختیار دارد».

ریابکوف تصریح کرد: «مسخره است که من شروع به حدس زدن درباره آنچیزی کنم که ممکن است رخ بدهد یا اینکه رخ ندهد».