واکنش آلمان به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

 « بریگیته تسیپریس»، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، اعلام کرد آمریکا نمی‌تواند شرکت‌های آلمانی را به دلیل معامله با دیگر کشورها مجازات کند.

 

وزیر آلمانی در ادامه افزود: تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، آن‌دسته از کشورهای اروپایی را که با روسیه در بخش‌های انرژی همکاری دارند، تحت تاثیر قرار خواهد داد و این دست از اقدامات محدودکننده با قوانین بین‌المللی در مغایرت است.

 

تسیپریس در ادامه تاکید کرد: اروپا هرگز خواستار راه‌اندازی یک جنگ تجاری با آمریکا نبوده است، به همین دلیل همواره درباره تحریم‌ها با واشنگتن به یک توافق نهایی دست یافته است. اگر در موضوع تحریم روسیه، این توافق حاصل نشود، اتحادیه اروپا دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهد زد.

سنای آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن تحریم‌های جدیدی علیه ایران، روسیه و کره شمالی اعمال می‌شود. پس از امضای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، این مصوبه به قانون تبدیل خواهد شد.

اروپایی‌ها نگران پیامدهای این تحریم بر روی مشارکت انرژی با روسیه در پروژه انتقال خط لوله گاز « Nord Stream-2» هستند.

«زیگمار گابریل»، وزیر خارجه آلمان، نیز روز جمعه اعلام کرده بود تحریم‌های جدید آمریکا نباید بخش انرژی را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر تحریم علیه روسیه، منافع کمپانی‌های اروپایی و آلمانی را به خطر اندازد، برلین آن را تحمل نخواهد کرد.