هر 10 دقیقه یک کودک جان خود را از دست می‌دهد

بر اساس اعلام نهاد‌های امدادی بین‌المللی میلیون‌ها نفر در کشورهای آفریقایی و به خصوص در یمن وجود دارند که در صورت عدم دریافت به موقع کمک در معرض مرگ فوری بر اثر فقر و مسائل مربوط به آن قرار خواهند گرفت.  

 

وبا در یمن با سرعت هشدار دهنده‌ای در حال نابود کردن جمعیت این کشور است و دلیل عمده این وضعیت حمله به زیرساخت‌هاست که دسترسی افراد به آب آشامیدنی سالم، غذا، مراقبت‌های بهداشتی و کار را کاهش داده است.

قحطی در یمن به طور رسمی اعلام نشده اما نهادهای بین‌المللی بر این عقیده هستند که اکنون زمان آن فرارسیده و از هم‌اکنون  نیز برای اقدام کردن دیر شده است.

 

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ملل وضعیت در 10 کشور و از جمله یمن، سودان و نیجریه بسیار خطرناک است و 20 میلیون نفر در این منطقه در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

بر اساس آمار و ارقام سازمان نجات کودکان، وضعیت در یمن به عنوان «بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان» توصیف شده و از حدود 20.7 میلیون نفر جمعیت این کشور 10.3 میلیون کودک هستند که نیاز به کمک دارند.

 بر اساس اعلام سازمان ملل به طور میانگین در هر 10 دقیقه یک کودک زیر 5 سال در یمن در اثر آسیب‌های قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد و حدود 7 میلیون نفر از جمعیت این کشور در آستانه قحطی قرار دارند.

 خبرنگار مؤسسه «کودکان را نجات دهید» در یمن در مصاحبه با «ان.بی.سی» گفته است:  این بزرگترین بحران در جهان است، بسیاری از مردم یمن دچار وبا شده‌اند و من افراد فقیری را می‌بینم که برای درمان وبا به کلینیک‌های ما مراجعه می‌کنند، این افراد در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و نیازمند درمان، آب و غذا هستند.

یمن از سال گذشته با بدترین نوع شیوع وبا مواجه است و بر اساس اعلام مؤسسه «آکسفام» تنها طی سه ماهه اخیر 390 هزار نفر در این کشور به وبا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 2 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه خبری «سالون» در گزارشی ضمن اشاره به وضعیت فاجعه‌بار یمن می‌نویسد: عربستان سعودی ائتلافی را فرماندهی می‌کند که از سال 2015 وارد جنگ یمن شده آمریکا و انگلیس به شدت از ائتلافی حمایت می‌کنند که موجب مرگ 10 هزار نفر در یمن شده است، حملات هوایی، انفجارها و محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان میلیون‌ها نفر را به کام گرسنگی و قحطی کشانده است.

سالون نوشت: محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان سعودی هرگونه تلاش برای احیای اقتصادی را با شکست مواجه می‌کند و مردم این کشور برای تأمین غذا با مشکل مواجه هستند، پیش از شروع جنگ در این کشور مردم قادر به تهیه غذا و آب آشامیدنی پاک بودند اما در حال حاضر برای تهیه آن با مشکل مواجه هستند.