چاپلوسی کشورهای عربی برای عربستان

سه کشور مصر، بحرین و امارات که از متحدان کنونی ریاض در بحران روابط با قطر هستند، با ریاض در حوادث شرق عربستان اعلام همبستگی کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای بر همبستگی خود و ایستادگی در کنار عربستان سعودی برای مقابله با آنچه «تروریسم و افراطی‌گری» خواند، تأکید کرد.

وزارت خارجه مصر همچنین اهمیت پیدا کردن یک دیدگاه فراگیر برای توقف گسترش پدیده «تروریسم» را مورد تأکید قرار داد.

به نقل از وبگاه «البوابه نیوز» مصر، وزارت خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای حمله به گشتی امنیتی در استان قطیف که به کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن 6 نفر دیگر منجر شد، محکوم کرد.

در این بیانیه بر حمایت از عربستان سعودی و ایستادگی در کنار آن برای مقابله با این «جنایت‌های خطرناک» تأکید شده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای بر ایستادگی در کنار عربستان در جنگ علیه همه اشکال تروریسم و حامیان آن و نیز حمایت از تمامی اقدامات عربستان برای برقراری امنیت و تقویت صلح و ثبات در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی شب گذشته در بیانیه‎ای اعلام کرد که یک نیروی پلیس صبح روز گذشته(یکشنبه) در منطقه العوامیه واقع در شرق عربستان کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت کشور عربستان مدعی شد که ساکنان العوامیه ساعت هشت و نیم صبح روز یکشنبه با بمب آتش‌زا یک خودروی گشتی عربستان را در حال انجام ماوریت در محله المسوره (زادگاه شهید شیخ نمر) هدف قرار دادند.

دولت عربستان چندماه است که با حملات نظامی شدید به مردم العوامیه و مناطقی دیگر از جمله روستای المسوره زادگاه شیخ نمر، در حال سرکوب مردم معترض است و واکنش مردم به اقدامات خود را اقدامات تروریستی می‌نامد.