مادورو، ترامپ را به سخره گرفت

 نیکلاس مادورو – رئیس‌جمهور ونزوئلا – پس از آن که واشینگتن وی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد، ترامپ و تحریم‌های آمریکا را به سخره گرفت. هواداران مادورو روز یکشنبه به ایجاد مجلس مؤسسان رأی دادند؛ انتخاباتی که مخالفان آن را تحریم کردند.

در نا‌آرامی‌های روز یکشنبه این کشور دست‌کم 10 نفر جان خود را از دست دادند که آمار کشته‌شدگان ونزوئلا را در 4 ماه اخیر به بیش از 120 نفر می‌رساند.

مادورو در اظهارات خود، ترامپ را به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق رأی کالج الکتورال (مجمع گزینندگان) و آن هم پس از کسب آرای مردمی کمتر نسبت به رقیبش هیلاری کلینتون به سخره گرفت.

او خطاب به هوادارانش گفت: «من از امپراتوری دستور نمی‌گیرم. دونالد ترامپ! به تحریم‌هایت ادامه بده! در آمریکا می‌توان با کسب 3 میلیون رأی کمتر نسبت به رقیب، رئیس‌جمهور شد! این دموکراسی چقدر عالیست!»

هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا در قیاس با ترامپ، 2.9 میلیون رأی بیشتری کسب کرد.

به گفته مادورو، این تحریم‌ها "ناامیدی" و "تنفر" ترامپ را از دولت سوسیالیست ونزوئلا نشان می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته مادورو را در فهرست تحریم‌های واشینگتن قرار داد، تمامی دارایی‌های متعلق به او را ضبط کرد، و مبادلات مالی آمریکایی‌ها را با رئیس‌جمهور ونزوئلا ممنوع اعلام کرد. همچنین کاخ سفید مادورو را یک «دیکتاتور» نامید.

دولت‌های اسپانیا، کانادا، آرژانتین و پرو نیز انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا را محکوم کردند.