کره شمالی: درهای کشور به روی توریست‌های آمریکایی باز است

پیونگ یانگ امروز جمعه اعلام کرد: درهای کره شمالی همچنان به روی توریست های آمریکایی باز است.

واشنگتن قصد دارد سفر کلیه اتباع و شهروندانش به کره شمالی را از ابتدای سپتامبر ممنوع کند. وزارت خارجه آمریکا همچنین به همه اتباع خود در کره شمالی دستور داده است تا خاک این کشور را تا قبل از سپتامبر ترک کنند.

در صورت اجرای این دستور، کره شمالی تنها کشوری خواهد بود که آمریکایی ها از سفر به آن منع می شوند."اوتو وارمبایر" دانشجوی آمریکایی که سال گذشته به 15 سال کار سخت در کره شمالی محکوم شده بود پس از بازگشت به آمریکا در 13 ژوئن به کما رفت و 19 ژوئن نیز جان خود را از دست داد. هنوز علت اصلی مرگ این دانشجوی آمریکایی مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرده است که آمریکایی ها هنوز می توانند به کره شمالی سفر کنند و پیونگ یانگ از آنها استقبال خواهد کرد.

وی با انتشار بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده است، افزود: ما همواره درهای کشور را به روی هر شهروند آمریکایی که بخواهد به کشورمان سفر کند، باز نگه می داریم. هیچ دلیلی برای نگرانی برای اتباع خارجی که قصد سفر به کره شمالی را دارند، وجود ندارد.

آژانس های مسافرتی اعلام کرده اند که هر سال 5 هزار توریست غربی به کره شمالی سفر می کنند که آمریکایی ها 20 درصد این رقم را تشکیل می دهند.