شهادت رئیس دفتر پیشین نتانیاهو  در دادگاه علیه او

«آری هارو»، رئیس دفتر پیشین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، موافقت کرد در دادگاهی که برای رسیدگی به پرونده رشوه‌گیری و فساد مالی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برگزار می‌شود، علیه او شهادت دهد.

دو تحقیق جدید درباره فساد مالی نتانیاهو به جریان افتاده که احتمال اعلام جرم علیه وی و برکناری نخست وزیر را تقویت کرده است. در سندی که به تازگی منتشر شده، اخباری از تحقیق مقامات قضائی رژیم صهیونیستی از مشاور سابق نتانیاهو به چشم می‌خورد که «آری هارو» را برای ادای پاره‌ای از توضیحات به دادگاه رسیدگی به تخلفات نتانیاهو احضار می‌کند.

هارو سابق بر این مسئول امور مالی نتانیاهو بود و تمام مراحل کار وی به شکل محرمانه انجام می‌شد. مشاوری که تحقیقات جدید بر پایه اظهار نظرات وی در جریان است، گفته است اگر «هارو» زبان باز کند و حقایق مالی نتانیاهو را در اختیار دادگاه بگذارد، یک زلزله سیاسی در تل‌آویو رخ می‌دهد.

دو پرونده تحقیقاتی که علیه نتانیاهو در دادگستری رژیم صهیونیستی گشوده شده است، دارای موضوعات یکسانی هستند و در هر دو مورد به دریافت رشوه و سوءاستفاده مالی نخست وزیر رسیدگی می‌شود. در یکی از پرونده‌ها به دریافت هدایای گرانقیمت نیانتاهو از «آرنون ملیچان»، تولیدکننده هالیوودی، و همچنین «جیمز پکر»، میلیاردر استرالیایی، اشاره شده و در پرونده دیگر نیز نتانیاهو متهم است با «آرنون موزس» ناشر بانفوذ «یدیعوت آحارنوت»، ملاقات‌های مشکوک و محرمانه داشته است. میان این دو قراری بر این اساس گذاشته شد که یدیعوت آحارونوت، تصویر مثبتی از اقدامات دولت نتانیاهو ارائه دهد و در مقابل نخست وزیر بر روزنامه رقیب، فشارهای مضاعفی اعمال کند.

به موجب قانون رژیم صهیونیستی، صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو، او را ملزم به کناره‌گیری نمی‌کند؛ اما بدون شک فشارهای سیاسی علیه نتانیاهو که 11 سال است رهبری حزب لیکود را برعهده دارد، افزایش خواهد یافت.

اتهامات علیه نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که وی خود را برای چهارمین دور از نخست وزیری آماده می‌کند.