به گزارش مشرق، "علي يعقوب" فرزند شيخ "محمد يعقوب" يکي از همراهان امام موسي صدر در زمان ربوده شدن در ليبي، در گفت وگو با روزنامه الوفاق، در بيان انگيزه سفر خود به ايران نوشت که مادرش را در اين سفر به ايران همراهي مي کند. او اين سفر را دومين سفر مادرش به ايران دانسته و گفت که يک بار هم ايشان با امام خميني(س) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ديدار کرده كه امام(س) در آن ديدار وعده داده بودند که تمام تلاش خود را براي پيگيري اين روند و بازگرداندن امام موسي صدر انجام خواهند داد.

وی با اشاره به پیگیری های مستمر خود در زمینه این پرونده گفت که از طریق مذاکرات غیر مستقیم با رژیم سابق لیبی، موضوع ربوده شدن ایشان را دنبال کرده اما در این روند پیشرفت چندانی حاصل نشد زیرا در آن زمان اعتقاد بر این بود که با تغییر نظام لیبی یا مرگ قذافی پیشرفتی در این زمین به دست می آید که اکنون هر دو این مسائل محقق شده و دیگر هیچ توجیهی برای پیدا نکردن جای امام موسی صدر و همراهانش وجود ندارد.

یعقوب با تأکید بر اینکه ما به ایران آمدیم تا این موضوع را به صورت درست پیگیری کنیم، از سفر خود به لیبی در ماه گذشته و دیدار با " مصطفی عبدالجلیل " رئیس شورای انتقالی لیبی سخن گفت و تصریح کرد که آنها وعده دادند که این پرونده را در برنامه اولویت های خود قرار دهند.

وی به تلاش های دولت و پارلمان ایران و کابینه لبنان در این زمینه اشاره کرده و در زمینه اطلاعات جدیدی از امام موسی صدر و دو همراه وی یعنی شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین گفت که ما می توانیم با اطمینان کامل بگوییم که آنها هنوز زنده هستند.

دکتر یعقوب ادامه داد: من از طریق دیدارهای خود در تهران و لیبی می گویم که دو نفر از این سه نفر زنده هستند و پدر من یکی از این دو نفر است.

وی با اشاره به تأکید بیشتر مقامات لیبی در زمینه پیگیری پرونده امام موسی صدر در مورد مکان نگهداری از وی گفت که آنها همچنان در لیبی هستند و کسی که از آنها نگهداری می کند نیز تقریباً شناخته شده است اما برخی موانع در زمینه به نتیجه نرسیدن این پرونده وجود دارد.

فرزند محمد یعقوب در مورد ادعای لیبی در زمینه انتقال امام موسی صدر به ایتالیا می گوید: من با شخصی که با هویت جعلی امام موسی صدر به ایتالیا رفته است، دیدار کردم. او یکی از عناصر اطلاعاتی لیبی با نام " محمد العریبی " است که همسن امام موسی صدر است و ۸۳ سال سن دارد و اکنون در مزرعه ای نزدیک طرابلس زندگی می کند.

وی در مورد افرادی که ممکن است اطلاعاتی در مورد امام صدر داشته باشند، گفت که " احمد رمضان " رئیس دفتر قذافی معدوم، فردی است که تمام کارها از طریق وی صورت می گرفت که البته سعی کرده بود خودکشی کند اما زنده ماند و اطلاعاتی در این زمینه داده است.

یعقوب تصریح کرد: ‌ من می دانم که برخی اسناد وی در زمینه امام موسی صدر است اما در مورد مضمون آنها چیزی نمی دانم.

سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان، در آخرين سخنراني خود با اشاره به پيگيري موضوع يافتن امام موسي صدر در ليبي تأكيد كرد به زودي اخبار شادمان كننده اي در اين مورد منتشر خواهد شد.