آفتاب: روستای صدیقین در باریکهای واقع است که زیر نظارت نیروهای سازمان ملل متحد قرار دارد. این نیروها برای حفظ آتشبس در منطقه مستقر شدهاند.



به گفته نیروهای وابسته به سازمان ملل، آنها برای اطلاع از ماهیت انفجار شامگاه سه‌شنبه، تحقیقاتی را شروع کرده اما هنوز درباره جزئیات امر گزارشی منتشر نکرده‌اند.

نیروهای دولتی لبنان نیز تلاش کرده‌اند به محل انفجار نزدیک شوند، اما با ممانعت نفرات مسلح حزب‌الله روبه‌رو شده‌اند.

سایت خبری انگلیسی‌زبان " دیلی استار " مستقر در لبنان، در تماسی که با دفتر حزب‌الله لبنان گرفته است، می‌نویسد که آن‌ها از هرگونه ابراز نظر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

همین سایت خبری می‌افزاید، حوالی ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه(۲۳ نوامبر) پس از آنکه چهار جنگنده‌‌ی اسرائیلی بر فراز صدیقین به پرواز درآمدند، خودروهای گشت سپاه حافظ صلح سازمان ملل برای لبنان " یونیفل " نیز در این منطقه دیده شدند. یک هلیکوپتر سپاه یونیفل نیز بر فراز روستای صدیقین مشاهده شده است.

یک سخنگوی سپاه یونیفل گفته است درباره‌ی این انفجار از منابع خبری مطلع شده است. آندره تنتی در یک تماس تلفنی به " دیلی استار " گفته است «ما در این لحظه اطلاعی در دست نداریم و در باره‌ی این گزارش تحقیق خواهیم کرد.»

یه گزار دویچهوله، گفته میشود که این انفجار چنان شدید بوده که از اسرائیل نیز شنیده شده است. روستای صدیقین در جنوب لبنان در ۱۶ کیلومتری اسرائیل واقع است.