ترامپ تمایلی به شنیدن خبر بدی درباره‌ عملکرد دولتش ندارد

وب‌سایت خبری مشیبل نوشت یک دانش‌آموز دبیرستانی را تصور کنید که پس از دریافت کارنامه‌اش، آن را به مسئولین مدرسه بازمی‌گرداند و می‌گوید «من و خانواده‌ام فقط می‌خواهیم از نمرات خوب مطلع شویم و نمرات بد را از کارنامه حذف کنید». آیا این دانش‌آموز شما را به یاد رئیس‌جمهور آمریکا در زمانیکه اخبار بدی درباره‌ عملکردش دریافت و آن را انکار می‌کند، نمی‌اندازد؟

«راینس پریبس» رئیس دفتر سابق ترامپ  و «شان اسپایسر» سخنگوی سابق کاخ سفید پیش از آنکه سمت‌هایشان در دولت آمریکا را از دست بدهند، تلاش می‌کردند تا جایی که امکان دارد تنها خبرهای خوب را به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور بدهند. اما چرا؟ چون ترامپ تمایلی به شنیدن خبرهای بد ندارد.

بنابر گزارش «وایس» که با چندین نفر از مقامات آمریکایی مصاحبه کرده است، پریبس و اسپایسر مدام در تکاپو بودند تا در ساعات 9:30 صبح و 4:30 عصر خبرهای خوشی را به گوش ترامپ برسانند. معمولاً همه‌ رئیس‌جمهورها مایلند آنچه کارشناسان و روزنامه‌نگاران درباره‌ آنها می‌گویند را بدانند و ترامپ نیز قصد دارد همین روند را دنبال کند. اما خبرها همیشه خوش نیستند و نکات منفی، انتقاد و خبرهای بد را نیز شامل می‌شوند. مسئله این است که دونالد ترامپ نمی خواهد دیگران نظرات منفی درباره ریاست جمهوری او به زبان بیاورند یا بنویسند در نتیجه او دو نوبت در روز به شنیدن اخبار مثبت نیاز دارد.

گفته می‌شود این گزارش ها که از سوی 10 نفر از کارکنان کمیته ملی جمهوری‌خواهان آماده می‌شدند از زمان رفتن پریبس و اسپایسر متوقف شده‌اند و هنوز مشخص نیست جانشینان آنها ارائه چنین گزارش‌هایی را ادامه می‌دهند یا آن را متوقف می‌کنند.