به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری نووستی، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در تفسیر تصمیمات اتحادیه عرب در مورد سوریه اعلام کرد که بهانه دفاع از حقوق بشر نباید باعث آن شود تا نیروهای خارجی در امور داخلی سایر کشورها مداخله کنند.

همانطور که رسانه‌های گروهی اعلام کردند، اتحادیه کشورهای عربی روز جمعه اعلام کرد که دولت " بشار اسد " ۲۴ ساعت وقت دارد تا موافقت خود را با ورود ناظرین بین المللی از جانب کشورهای عرب و مسلمان به این کشور موافقت کند، در غیر این صورت مورد تحریم‌های شدیدالحن قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این مسئله قابل قبول نیست که به بهانه حمایت از حقوق مردم سوریه، سایر کشورها به خود اجازه دهند تا بر مقامات دمشق اعمال فشار کرده و در امور داخلی سوریه دخالت کنند.

البته " میخائیل مارگلییف " نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و آفریقا در آستانه نشست اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرده بود که " بشار اسد " به علائم ارسالی به این کشور پاسخ مثبت داده و از تشدید وخامت اوضاع پیرامون سوریه جلوگیری کند.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این در بیانیه‌ای رسمی بر لزوم پرهیز از هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی سوریه که در مغایرت با منشور سازمان ملل متحد است، تاکید کرده و تنها سناریوی مورد قبول مسکو برای حل و فصل مشکلات کنونی در سوریه را آغاز سریع مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان دانسته بود.

این در حالی است که روز پنجشنبه هم معاونین وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس، (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در نشست مرتب خود خواستار آغاز گفتوگوها بین دولت و مخالفان در سوریه شده و بر پایبندی همه طرفین مناقشه داخلی در سوریه نسبت به رعایت حقوق بشر تاکید کردند.