اندوه جوانان غزه در میان جشن های روز جهانی جوان

با فرارسیدن روز جهانی جوان، جمعیت جوان نوار غزه بیش از هر گروهی تحت تأثیر اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

سه جنگ و محاصره غزه تأثیری کاملا ویران کننده بر جوانان این منطقه داشته است، جوانانی که هیچ بارقه امیدی در چشم انداز خود نمی بینند.

روز جهانی جوان در سراسر دنیا در حالی برگزاری می شود که صدها هزار جوان فلسطینی از محاصره غزه رنج می برند. برآورد می شود دست کم 60 درصد جمعیت دو میلیون نفری نوار غزه زیر 25 سال باشند. آنها از سال 2008 تاکنون شاهد سه جنگ خانمان سوز اسرائیل بوده و تلاش کرده اند از محاصره یک دهه ای منطقه خود جان سالم به در برند. 

وزارت ورزش و جوانان نوار غزه به مناسبت روز جهانی جوان با برگزاری یک کنفرانس خبری به درد و رنج جوانان فلسطینی پرداخت. 

احمد محیسن از وزارت ورزش و جوانان در این باره گفت: در روز جهانی جوان، ما به جوانان فلسطینی احترام می گذاریم، جوانانی که تحت شرایط غیرانسانی موجود زندگی می کنند. جوانان ما به خاطر جنگ ها و محاصره اسرائیل از ابتدایی ترین حقوق خود محروم هستند. شرایط زندگی بسیار دشوار است اما نسل جوان ما عزم خود را جزم کرده است تا سرپا بماند.

میزان بیکاری در میان افراد زیر 25 سال در نوار غزه بالاست. براساس گزارش «سازمان جهانی کار»، میزان بیکاری در میان جوانان فلسطینی 60 درصد است. میزان بیکاری در میان زنان جوان 85 درصد است. 

جوانان غزه  هیچ چشم اندازی برای پایان یافتن درد و رنج خود نمی بینند؛ آنها می گویند محاصره نوار غزه تمامی جنبه های زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده است. 

در حالی که مردم سراسر دنیا روز جوان را جشن می گیرند، جوانان  غزه به خاطر محاصره اسرائیل از بیکاری روزافزون و فقر رنج می برند.