مدت زمان رسیدن موشک های کره به شهرهای آمریکا

پایگاه آمریکایی بیزنس اینسایدر در گزارشی با عنوان «موشک های هسته ای کره شمالی چقدر طول خواهد کشید به شهرهای آمریکا برسد؟» به احتمال هدف  قرار گرفتن شهرهای آمریکا با موشک های کره شمالی و مدت زمان احتمالی رسیدن آنها به این شهرها پرداخت.

این پایگاه در گزارش خود نوشت: در حالی که بسیاری از کارشناسان تسلیحاتی، پرسش هایی را در خصوص تجهیزات اخیر کره شمالی مطرح می کنند، شماری افراد معتقدند آزمایش های اخیر موشک های قاره پیمای پیونگ یانگ، تهدید هسته ای مهمی به حساب نمی آید.

این پایگاه در ادامه اعلام کرد طبق اطلاعاتی که هم اکنون از آخرین آزمایش کره شمالی در 28 ژوئیه موجود است، این موشک های قاره پیما قادر هستند ساحل غربی ایالات متحده را به راحتی هدف قرار دهند.

دیوید رایت، از کارشناسان نظامی می گوید: موشک های کره شمالی می توانند به واشنگتن، نیویورک، لس آنجلس، هونولولو ( پایتخت جزایر هاوایی) شیکاگو و گوام برسند.

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، موشک هواسونگ-14 که به تازگی پیونگ یانگ شلیک کرده است، حدود 47 دقیقه می تواند در آسمان باشد و به ارتفاع 2300 مایلی در آسمان برسد.

این پایگاه همچنین نقشه ای را منتشر کرد که در آن مدت زمان رسیدن موشک های کره به شهرهای آمریکا مشخص شده است. طبق این جدول، موشک های کره 18 دقیقه و 30 ثانیه طول می کشد به جزیره گوام برسند و 38 دقیقه تا لس آنجلس و 39 دقیقه و 30 ثانیه تا شیکاگو راه دارند.

همچنین طبق برآورد کارشناسان نظامی، موشک های کره شمالی 40 دقیقه و 30 ثانیه تا نیویورک و 41 دقیقه تا واشنگتن، پایتخت آمریکا و 37 دقیقه تا هونولولو راه در پیش خواهند داشت.

کارشناسان نظانی نگرانند برنامه موشک‌های بالستیک کره شمالی سبب شود جنگ هسته ای در سراسر جهان به راه بیافتد و احتمال حوادث هسته ای را افزایش داده و جهان را به پرتگاه یک فاجعه‌ جهانی بکشاند.