تمایل آمریکا برای مذاکره با کره‌شمالی

 رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا سه شنبه در اظهاراتی تاکید کرد: ایالات متحده هنوز مایل به گفتگو با کره شمالی است و به منظور یافتن راهی برای مذاکره با این کشور تلاش می کند ولی این بستگی به رهبر کره شمالی دارد.

 

بر اساس این گزارش اظهارات تیلرسون در شرایطی است که رهبر کره شمالی اعلام کرده است که طرح مربوط به حمله موشکی به جزیره گوام را از ارتش دریافت کرده ولی تصمیم گیری نهایی درباره آن بستگی به اقدامات بعدی واشنگتن خواهد داشت.

 

کره شمالی هفته گذشته تهدید کرد که جزیره گوام را با موشک هدف قرار خواهد داد. در این جزیره حدود ۶ هزار نظامی آمریکایی مستقر هستند.

 

تیلرسون گفت: هیچ پاسخی برای تصمیم رهبر کره شمالی در قبال گوام ندارم.

 

وزیر خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که آمریکا آماده گفتگو با کره شمالی است، اگر این کشور آزمایش های موشکی اش را متوقف کند.

 

اظهارات تیلرسون در شرایطی است که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا هر موشک کره شمالی را که به سوی این کشور یا سرزمین های آن شلیک شود، سرنگون کند.

 

ماتیس افزود: وزارت دفاع آمریکا تنها طی چند لحظه از شلیک موشک کره شمالی آگاه خواهد شد و از این مساله مطلع می شود که آیا این موشک به سوی گوام شلیک شده است یا نه. من تصور می کنم که اگر آنها به سوی آمریکا شلیک کنند، این مساله می تواند به سرعت موجب موجب تشدید جنگ شود.