نقش امیر قطر در کشتن قذافی

 این کمیته خواستار تحقیق درباره قتل فذافی و پسرش شد و دیوان کیفری بین المللی را مسئول تعیین طرف های داخلی، منطقه ای و بین المللی که در این اقدام دخالت داشتند - از جمله دولت قطر و فرانسه - دانست.

این سازمان حقوقی در لیبی همچنین از سازمان ملل متحد و دیوان کیفری بین المللی خواست کمیته تحقیق بین المللی ویژه ای برای قتل قذافی و پسرش تشکیل دهند؛ زیرا اطلاعات و گزارش های موثق حاکی از نقش قطر و فرانسه در ترور اوست تا با ساکت کردنش جلو فاش شدن مسائل حساس و معینی را بگیرند که قذافی می توانست در صورت محاکمه افشا کند.

این سازمان امیر قطر را متهم کرد که برای پنهان ماندن نقش مخربی که در حمایت از تروریست ها در کشورهای نیجر، چاد، افغانستان، سومالی و نیز ایجاد ناامنی و حمایت از مخالفان در عربستان سعودی، بحرین، سوریه و یمن داشته در کشتن قذافی دست داشته است.

کمیته ملی حقوق بشر لیبی، همچنین مدعی شد قذافی به دست نماینده سازمان اطلاعات فرانسه و با دستور مستقیم نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق این کشور به قتل رسید تا اطلاعاتی از جمله حمایت مالی از سارکوزی در انتخابات و جنگ سرمایه گذاری و اقتصادی در آفریقا را افشا نکند.