دستاورد میدانی مهم ارتش سوریه در نزدیکی مرز اردن

فرماندهی ارتش سوریه و مقاومت لبنان تکلیف عملیات در قلمون در مرزهای سوریه و لبنان را یکسره کرده و تصمیم برای پاکسازی مناطق باقی‌مانده در اشغال داعش و آزادسازی آنها در راستای تکمیل مرحله نخست عملیات گرفته شده است،‌مرحله‌ای که چند روز پیش پایان یافت و منجر به اخراج تمام تروریست‌های جبهه النصره از منطقه مرزی شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای  ارتش و مقاومت، امروز  ارتفاعات«شعبه یونس» و «حرف وادی  الدب» و «شعبه المحبس الاولی» را آزاد کردند،‌همچنین «حرف الحشیشات و قرنه الحشیشات» در قلمون غربی به کنترل ارتش و مقاومت درآمد که در راستای تلاش برای تنگ تر شدن عرصه بر تروریست‌های داعشی در ارتفاعات الجراجیر و قاره در قلمون غربی قلمداد می‌شود، مواضع تروریست‌های داعشی به شدت از سوی جنگنده‌های سوری بمباران می‌شود.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش با همکاری نیروهای پشتیبان، تاسیسات گازی توینان و میادین توینان،الاکرم، غرب  الحسین و  الغدیر در حومه الرقه را از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند. همچنین مناطق  تل الاصفر، ضهور المملحه، رسم العمالی، رجم الشیح و الاوج در جنوب جاده اثریا به الرصافه پس از درگیری با داعشی‌ها آزاد شد.

این در حالی است که نیروهای ارتش به پیشروی خود در محور اثریا ادامه می‌دهند و 13 کیلومتر از جاده اثریا به توینان و الکریم و تعدادی از ارتفاعات مشرف به حومه شرقی حماه آزاد شد.

در حومه حمص هم نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای همپیمان، میدان نفتی النجیب در شرق شهر السخنه و روستاهای الطلیعه الغربیه و الطلیعه الشرقیه را آزاد کردند.

مهمترین تحول طی ساعات اخیر، ورود نیروهای ارتش و همپیمانان به مرزهای اداری حومه شرقی دمشق و آزادسازی پاسگاه‌های مرزی با اردن پس از پیشروی به سمت شمال از سمت مواضع ارتش در حومه السویداء بوده است.

دستاوردی که ارتش در مرزهای اردن به دست آورده، تکمیل کننده دستاوردهای چند روز پیش آن است که تمام نقاط مرزی مواصلاتی بین  استان السویداء‌ با اردن را از تروریست‌های تکفیری پس گرفتند، اما اکنون عملیات از سمت حومه جنوبی دمشق جریان دارد که در چارچوب مرزهای اداری مواصلاتی تا اردن در منتهی الیه جنوب غربی سوریه قرار دارد.

اهمیت این مسئله در بستن مهمترین گذرگاه‌های کمک‌رسانی به گروه‌های تروریستی تا غوطه شرقی و منطقهجنوبی است و ارتش و همپیمانان برای تامین امنیت این مناطقی که آزاد شده، به عملیات خود ادامه می‌دهند.

نیروهای ارتش در حال حاضر به پیشروی خود در شمال و در مرزهای سوریه و  اردن به سمت گذرگاه «التنف» ادامه می‌دهند.