مادورو به فساد گسترده مالی متهم شد

 لوئیسا اورتگا دادستان کل برکنارشده ونزوئلا روز جمعه گفت شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و حلقه درونی اطرافیان او در فساد گسترده مربوط به شرکت ساخت و ساز برزیلی اودبرشت (Odebrecht) دست دارند.

این شرکت برزیلی اعتراف کرده است صدها میلیون دلار رشوه در کشورهای مختلف از جمله ونزوئلا به منظور برنده شدن در قراردادهای عظیم ساخت و ساز پرداخت کرده است.

این خبر به شدت بر فضای سیاس کشورهای آمریکای لاتین تاثیر گذاشت. اما تا کنون اسامی افرادی که در ونزوئلا از این شرکت رشوه دریافت کرده اند اعلام نشده است.

اورتگا که پس از انتقاد شدید از مادورو ازکار برکنار شد اعلام کرد حتی عالی ترین مقامات ونزوئلا نیز در این پرونده رشوه دریافت کرده اند. او که از طریق تماس تلفنی در نشست دادستان های آمریکای لاتین در مکزیکوسیتی شرکت کرده بود گفت آنها بسیار نگران و مضطرب هستند چون می دانند ما جزئیات همه همکاری ها، میزان رشوه و افرادی که با گرفتن این پول ها ثروتمتد شدند را داریم و تحقیقات در این زمینه شامل آقای مادورو و حلقه درونی اطرافیان او نیز می شود.

او در ونزوئلا با فشار فزاینده ای روبرو بود و حتی نیروهای امنیتی به منزلش هم یورش بردند تا اینکه مقامات کلمبیا روز جمعه اعلام کردند دادستان کل ونزوئلا همراه با همسرش وارد این کشور شده اند. ایجاد مجلس موسسان برای به دست گرفتن اختیارات دیگر قوای کشور از سوی مادورو نیز به شدت به وسیله اورتگا مورد انتقاد قرار گرفت.